۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۹۹۷۲۵

شیخ الازهر برای شرکت در همایش «تاثیر خشونت بر جوانان» وارد قاهره شد

شیخ الازهر برای شرکت در همایش «تاثیر خشونت و افراط بر جوانان» و به نمایش گذاشتن تجربه‌های الازهر در عرصه مبارزه با تروریسم وارد ریاض شد.
احمد طیب

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر عصر دیروز شنبه وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شد تا در نشست «توئیت نگاران»  که با حضور علما، رهبران کشورهای اسلامی، شخصیت های سیاسی و اندیشمندان عرصه مبارزه با تروریسم از ۴۰ کشور برگزار می شود، به سخنرانی بپردازد.

شیخ صالح آل شیخ وزیر اوقاف، تبلیغ و ارشاد عربستان سعودی با استقبال از احمد طیب و هیأت همراه وی گفت: عربستان از هرگونه فعالیتی که احمد طیب انجام دهد استقبال خواهد کرد زیرا طیب شخصیتی صادق، عالم و حکیم است.

وی با بیان آنکه الازهر دارای جایگاه والایی در نزد تمامی مسلمانان است، خاطر نشان کرد: سخنان احمد طیب در جلسه اختتامیه کنفرانس صلح جهانی الازهر در نشر فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز و گسترش صلح جهانی بسیار تاثیرگذار بوده است.

شیخ الازهر همچنین روابط میان الازهر و عربستان و ارتباط میان مردم سعودی و مصر را خوب و برادرانه توصیف کرد.

همچنین قرار است شیخ الازهر با حضور در همایش «تاثیر خشونت و افراط‌گرایی بر جوانان» راهکارهای عملیاتی و اقدامات انجام شده از سوی الازهر در عرصه مبارزه با اندیشه افراطی و اصلاح مفاهیم غلط و خشکاندن گفتمان خشونت‌گرایی و افراطی انجام داده است را به اطلاع حاضران برساند./981/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات