۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۹۹۷۱۴
معاون آموزش حوزه های علمیه ایلام:

نیروهای حوزه مستعد داشتن تفکرات و روحیه انقلابی هستند

معاون آموزش حوزه های علمیه ایلام گفت: از آنجایی که مبنای حوزه، مبنای انسانی و تربیت مورد نظر شرع است و انقلاب اسلامی با همین مبانی شکل گرفته است، نیروهای حوزه مستعد داشتن تفکرات و روحیه انقلابی هستند.
حجت الاسلام مهدی تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام، امروز در بین طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام اظهار داشت: اساس حوزه های علمیه از ابتدا تفکرات دینی و انقلابی بوده است و نمی توان حوزه را جدای از انقلاب و تفکرات انقلابی دانست.

وی ادامه داد: از آنجایی که مبنای حوزه، مبنای انسانی و تربیت مورد نظر شرع است و انقلاب اسلامی با همین مبانی شکل گرفته است، نیروهای حوزه مستعد داشتن تفکرات و روحیه انقلابی هستند.

حجت الاسلام تقوایی افزود: انقلاب برخاسته از حوزه های علمیه است و از جهت اخلاقی و بینشی، انقلاب را ثمره حوزه های علمیه و تفکرات فقهی و دینی می دانند، از این جهت می توان گفت حوزه مهم ترین بستر برای کادرسازی انقلابی است.

وی افزود: برنامه هایی که در مدارس علمیه استان ایلام در جهت کادرسازی انقلابی برگزار می شود، نشست های بینشی و بصیرتی با حضور شخصیت های انقلابی است.

این مدرس حوزه بیان کرد: در این برنامه ها تلاش بر این است که تفکرات و ارزش های انقلاب را به طلاب نسل جدید انتقال دهیم تا از این طریق روحیه و تفکرات انقلابی در میان نسل ها تداوم پیدا کند.

وی تصریح کرد: دشمنی دشمنان و ناشی گری ها و منفعت طلبی عده ای ممکن است مانع و آفتی برای توجه به تفکرات و کادرسازی انقلابی در جامعه باشد و حوزه های علمیه وظیفه دارند بصیرت افزایی با این آفت ها مقابله کنند.

معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام ابراز داشت: مقابله با دشمنی دشمنان و آسیب هایی که ممکن است متوجه انقلاب باشد، از وظایف اصلی حوزه است و انجام این وظیفه مستلزم کادرسازی انقلابی است.

وی در پایان تأکید کرد: کادرسازی انقلابی در حوزه های علمیه مهم ترین عامل تداوم اهداف، ارزشها و تفکرات انقلابی است و نیازمند فراهم آوردن زمینه ها و بسترهای مناسب و برنامه ریزی است./۸۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات