۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۹۹۵۰۲
با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

همایش یاوران وقف و طلایه داران تبلیغ در ارومیه برگزار می شود

مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری همایش یاوران وقف و طلایه داران تبلیغ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاونان حوزه های علمیه کشور و سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد.
حجت الاسلام محمدی

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از برگزاری همایش یاوران وقف و طلایه داران تبلیغ در استان آذربایجان غربی خبر داد و افزود: این همایش به منظور بررسی راهکارهای تبلیغی و ترویجی برای شناسایی، احیا و ایجاد موقوفات با نیت طلاب و حوزه های علمیه در استان برگزار می شود.

وی گفت: متأسفانه در آذربایجان غربی تعداد موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه بسیار محدود است که نیاز است مبلغان و روحانیان در زمینه ترغیب و تشویق خیرین برای ایجاد وقف های جدید با نیت حوزه های علمیه بیشتر تلاش کنند.

مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: همایش یاوران وقف و طلایه داران تبلیغ فردا با حضور ائمه جمعه و جماعات، طلاب و مبلغان حوزه های علمیه استان در حسینیه مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی افزود: حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و حجت الاسلام محمد آبادی‌پیشه مسؤول منابع پایدار و موقوفات حوزه های علمیه کشور و حجت الاسلام شرفخانی معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

وی گفت: پیش از برگزاری همایش یاوران وقف و طلایه داران تبلیغ، جلسه کمیته استانی وقف حوزه های علمیه با حضور نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار می شود.

گفتنی است، در آذربایجان غربی بیش از 6 هزار موقوفه با 36 هزار رقبه وجود دارد که بیشتر این موقوفات با نیت عزاداری سیدالشهدا(ع) و مسجد به ثبت رسیده است و سهم حوزه های علمیه و فعالیت های قرآنی از موقوفات استان بسیار ناچیز است./936/۳۰۲/ب2

 

ارسال نظرات