۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۴۹۹۴۱۳
عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور:

بیش از ۷۴ درصد مردم استان مرکزی در انتخابات شرکت کردند

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور گفت: میزان مشارکت مردم استان مرکزی در انتخابات تا پایان زمان رای گیری حدود ۷۸۷ هزار نفر معادل ۷۴.۷۳ درصد است.
عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، ساعت هشت صبح روز جمعه با اعلام ستاد انتخابات کشور کار رای گیری در یکهزار و 70 شعبه اخذ رای استان مرکزی برای انتخابات ریاست جمهوری و یکهزار و 420 شعبه رای گیری انتخابات شوراها آغاز شده بود که در ساعات پایانی به دلیل تراکم و ازدحام جمعیت رای دهنده، زمان رای گیری در چندمرحله تمدید شد.

پنج هزار و 828 نامزد انتخاباتی شوراهای اسلامی در استان مرکزی با هم رقابت داشتند که پنج هزار و 171 نامزد در حوزه های روستایی و یکهزار و 204 تامزد نیز برای تصاحب کرسی های شوراهای اسلامی شهرها رقابت کردند

در استان مرکزی 707 شعبه اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری ثابت و 363 شعبه سیار وجود داشت و از مجموع شعب دایر برای انتخابات شوراهای اسلامی استان نیز یکهزار و 399 شعبه ثابت و 21 شعبه سیار بود.

روز جمعه در این استان 25 هزار عوامل انتخاباتی شامل نیروهای اجرایی، نظارتی، بازرسان، امنیتی و انتظامی برگزاری انتخابات استان مرکزی را برعهده داشتند.

شکرالله حسن بیگی، عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور و رییس ستاد انتخابات استان مركزی لحظاتی پیش در گفت و گو با رسا، با اشاره به مشارکت مردم استان مرکزی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه، گفت: میزان مشارکت مردم استان مرکزی در انتخابات تا این پایان زمان رای گیری  حدود 787 هزار نفر معادل 74.73 درصد است .

رییس ستاد انتخابات استان مركزی مشارکت مردم استان مرکزی در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را بسیار خوب و ارزشمند دانست و اظهار داشت: این حضور پرشور نشانگر این است که مردم این استان به خوبی در برابر دشمنان و بدخواهان ایستادگی خواهند کرد.

به گزارش رسا، در زرندیه 109.35 درصد، در آشتیان 106.02 درصد و در تفرش 105.8 درصد مشارکت واجدان رای دادن در انتخابات را داشته و شهرهای با مشارکت بالای استان مرکزی هستند.

در شهرستان فراهان 101.33 درصد، در شازند 92.11 درصد، در دلیجان: 93.68 درصد، در خنداب 77.64 درصد، درکمیجان 79.94 درصد و  در محلات 76.62 درصد  مشارکت از سوی واجدان شرایط رای دادن را شاهد بوده‌ایم.

همچنین در شهرهای خمین و ساوه انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شده که در خمین 75.64 و در ساوه 65.2 درصد از واجدان شرایط رای دادن در انتخابات شرکت کرده‌اند.

شایان ذکر است، این درحالیست که در شهر اراک 64.2 درصد از واجدان شرایط رای دادن رای خود را به صندوق‌ها ریخته‌اند.

گفتنی است، با نواخته شدن زنگ پایان رای گیری از سوی وزارت کشور، کار شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، جمعه شب در استان مرکزی آغاز شد./202/842/ب1

ارسال نظرات