۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۹۹۱۶۵
حماسه ۹۶/ نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری:

حضور حداکثری در انتخابات تکلیف است

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری گفت: حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات، هم حق است و هم تکلیف.
آیت الله کلانتری

آیت‌الله کلانتری، نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز با بیان اینکه حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات، هم حق است و هم تکلیف گفت: حق است چون هریک از آحاد ملت ایران اسلامی حق دارند با رأی دادن به کاندیدای مورد نظر خود، عالی‌ترین مقام مسؤول اجرایی کشور را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه رییس جهور شخصی است که هم فکر و هم برنامه‌اش تأثیرات فراوانی در وضعیت معیشتی و ابعاد گوناگون اقتصادی، فرهنگی، سیاسی دارد تصریح کرد: عقل حکم می‌کند که مردم با همه توان در انتخابات شرکت کنند و هوشمندانه کسی را انتخاب کنند که دارای صلاحیت لازم از هر جهت باشد.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم باید کسی را انتخاب کنند که که به نظام و ارزش‌های اسلامی باور داشته‌باشد و بتواند مدافع حقوق آحاد مختلف جامعه به ویژه قشر ضعیف باشد.

آیت‌الله کلانتری ضمن یادآوری اینکه شرکت در انتخابات از لحاظی هم تکلیف شرعی، قانونی و عقلی است تصریح کرد: حضور پرشور در انتخابات منجر می‌شود که اقتدار هرچه بیشتر نظام و عزت و سربلندی امت ایران نمایش داده شود و ایران به عنوان یک کشور مقتدر و اثرگذار که می‌تواند در عرصه‌های گوناگون نقش ایفا کند در منطقه شناخته شود.

وی تأکید کرد: امروز چشم مستضعفان جهان و مسلمانان مظلوم و گرفتار به ایران اسلامی است. لذا انتخاب اصلح برای همه مظلومان و مسلمانان جهان می‌تواند نویدبخش باشد، پس حضور حداکثری در انتخابات بسیار ضروری و ارزشمند خواهدبود.

به گفته آیت‌الله کلانتری، افراد با سلیقه‌های مختلف به دنبال کاندیدای مورد نظر خود هستند، اما درنهایت پیروز واقعی این میدان، ایران اسلامی و ملت ایران هستند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری اظهار داشت: انتخاب اصلح خیلی مهم است اما بی‌تردید پیروز انتخابات، روح این نظام مقدس است که از برکات حضور حداکثری مردم به عنوان یک کشور مقتدر و مردم‌سالار در جهان مطرح می‌شود./825/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات