۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۹۸۶۰۹
نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

تقویت دین، تقویت مردم است/ دولت در برابر تهاجم فرهنگی ساکت ننشیند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحمانی سبزواری گفت: دینداری با تقویت مساجد درست می‌شود و دولت باید در این بخش همت کند و به وضعیت مساجد سامان دهد و دین مردم را ارتقاء ببخشد.
حجت الاسلام رحمانی سبزواری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رحمانی سبزواری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به وظایف دولت منتخب اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ امنیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از وظایف اولیه دولت است و باید جلوی ظلم و اجحاف در داخل کشور را بگیرد.

نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که یکی از وظایف مهم دولت اسلامی حفظ دین است، گفت: در اسلام دولت وسیله‌ای برای حفظ دین است تا دین رونق پیدا کند و من تعجب می‌کنم که در مناظره‌های نامزدهای این دوره ریاست جمهوری از همه بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی حرف می زدند و برنامه داشتند؛ اما حرفی از دین و دغدغه‌های دینی زده نشد.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی اصول فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: دینداری با تقویت مساجد درست می‌شود و دولت باید در این بخش همت کند و به وضعیت مساجد سامان دهد و دین مردم را ارتقاء ببخشد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که تنها مسأله کشور اقتصاد نیست، ابراز داشت: مسأله تدین در دانشگاه‌ها کمرنگ شده است و دولت باید وضعیت دینی دانشگاه‌ها را سامان ببخشد؛ متأسفانه در دانشگاه‌ها مسأله حجاب و محرم و نامحرم مطرح کمرنگ شده است.

مدیران دانشگاه‌ها باید مکتبی باشند

وی با بیان این که باید مدیران مکتبی که به ولایت و اسلام ایمان داشته باشند در دانشگاه‌ها روی کار بیایند، اظهار داشت: این مایه تأسف است که در دولت اسلامی این گونه باشد که برخی رؤسای دانشگاه‌ها تعطیلات خود را در کشورهای خارجی سپری کنند و فرهنگ غربی را در دانشگاه‌ها ترویج کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان این که اگر دین در کشور رشد کند به نفع همه مردم است، افزود: در آموزش‌وپرورش باید روی کتاب‌های دینی بیشتر کار شود و مایه تأسف است که در کلاس درس آموزش‌ و پرورش جمهوری اسلامی آموزه‌های کفر تلقین و ترویج شود و مورد نقد قرار نگیرد.

وی شرکت باشکوه مردم در انتخابات را به معنای یاری کردن انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: انتخابات بی تردید مقدمه امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی است.

نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: انتخابات به معنای بسیج عمومی است و یکی از آثاری که بر شرکت در انتخابات مترتب است بر اساس آیات قرآن این است که دشمنان می‌ترسند و فکر سلطه بر ایران از ذهنشان می‌رود./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات