۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۹۸۳۹۹
فرهنگ و دولت آینده(۵۰)

دولت آینده از نهادهای فرهنگی برنامه‌سازحمایت کند

حجت‌الاسلام درودی یکی از کارهای مهم دولت را حمایت از نهادهای فرهنگی برنامه‌ساز دانست و افزود: دولت نظریه پرداز نیست بلکه مجری قوانین است.
فرهنگ

حجت‌الاسلام درودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مدیران اجرایی در سطح کلان به فرهنگ به عنوان یک مسأله ثانوی می‌نگرند، گفت: متأسفانه امروزه بیشتر مسؤولان تمام تلاش خودشان را متوجه بخش اقتصاد کرده‌اند؛ البته ناگفته نماند که این روند می‌تواند به نوعی زمینه‌ساز فرهنگ نیز خواهد شد، چون وضع زندگی و معیشت مرم بسیار نابسامان است، اما اینکه تنها به مسأله اقتصاد نگریسته شود کار درستی نیست.

اسلام با فرهنگ عجین شده است

پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه منظور از واژه «اسلامی» در واژه «انقلاب اسلامی»، فرهنگ است، اظهار داشت: انتظار به جایی است که فرهنگ در اولویت قرار بگیرد به خاطر اینکه اساس انقلاب اسلامی به خاطر یک تحول فرهنگی بوده است.

انتظارات کوتاه مدت و بلند مدت مردم از دولت آینده

وی انتظار کوتاه مدت جامعه از رییس جمهور آینده را این گونه توصیف کرد: دولت آینده باید نمودهای فرهنگ در جامعه اسلامی که با آثار خودش شناخته می‌شود را جلوه بیشتری بدهد و از سوی دیگر زمینه‌هایی که ضد فرهنگ به شمار می آید را کمرنگ کند.

حجت‌الاسلام درودی بر این عقیده است که دولت آینده باید در دوره بلند مدت در حوزه فرهنگ و تغییر و تحول مفهوم‌سازی بیشتری داشته باشد؛ یعنی باید روشن شود که در جامعه اسلامی که به دنبال سبک زندگی اسلامی و ایرانی است، اساساً چه چیزهایی فرهنگ است، مصادیق آن روشن شود و سپس برای آنها برنامه ریزی شود که در سطح کلان رشد و ترویج پیدا کند.

دولت آینده به جای نظریه پردازی از «ngo»ها حمایت کند

پژوهشگر حوزوی یکی از کارهای مهم دولت را حمایت از نهادهای فرهنگی برنامه‌ساز دانست و افزود: دولت نظریه پرداز نیست بلکه مجری قوانین است.

دولت آینده فرهنگ حجاب را به بانوان بشناساند

وی در پایان با اشاره به وظیفه دولت درباره گسترش فرهنگ حجاب در جامعه عنوان کرد: جایی که بسترها مهیا نیست نباید به گونه‌ای تبلیغ شود که بوی تحمیل دهد؛ باید دانست که زیربنای بحث حجاب، شناخت و انتخاب است ؛ بنابراین باید زمینه‌ای فراهم شود که زمینه برای تسهیل دینداری در جامعه فراهم شود./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات