۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۹۸۲۳۱
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان:

سند ۲۰۳۰ یونسکو سبب تسلط بیگانگان بر کشور می‌شود

نماینده مجلس خبرگان گفت: هر قراداد و قوانینی از جمله سند ۲۰۳۰ یونسکو که سبب شود بیگانگان بر روابط اجتماعی، آموزشی و سایر امور زندگی ما مسلط شوند خلاف اسلام و قانون اساسی کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین شبستری

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در ارتباط با سند ۲۰۳۰ یونسکو، اظهار داشت: رهبری در بیانات خود در دیدار معلمان بعد از تذکرات مختلف به مسؤولان مبنی بر دقت کافی داشتن در امضای قراردادها، به طور جدی خود وارد میدان شدند و سند ۲۰۳۰ را رد و از شورای انقلاب فرهنگی و کسانی که این سند را به امضا رساند، گله کردند.

وی با اشاره به دلایل رد سند ۲۰۳۰، افزود: مفاد این سند آموزش جنسی را برای کودکان از مهدکودک‌ها در قالب بهداشت برای کودک مجاز می‌داند و این برخلاف قانون اساسی کشور ما بوده که برگرفته از اسلام است و هم‌چنین برخلاف عرف معمول کشور هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شبستری ادامه داد: در یکی دیگر از بندهای این سند آمده است که باید آموزش متون دینی در مدارس متوقف شود و به عبارتی دیگر کسی حق ندارد مسائل دینی را در مدارس حل کند و این برخلاف دین و قانون ما است.

وی عنوان کرد: طراحان این سند، هم‌چنین به رسمیت شناختن هم‌جنس بازی در این سند را جزء اصول حقوق بشر مطرح می‌کنند و کسانی که این سند را امضا کرده‌اند از الزام‌آور نبودن این بندهای مخالف با قانون اساسی کشور حرف می‌زنند؛ جواب آنان این است که حتی اصل پذیرش چنین سندی که مملو از مفادهای مخالف با دین بوده، نیز جای اشکال دارد.

حجت‌اسلام والمسلمین شبستری طراحی این سند از سوی بیگانگان را راهی برای دخالت در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... دیگر کشورها دانست و خاطرنشان کرد: اگر حتی ایران، یک کشور اسلامی هم نبود اجرای این سند در یک کشور مسیحی هم به دلیل اینکه آموزش جنسی به کودکان از بچگی، هم‌جنس بازی و غیره به دلیل مخالفت با عقل و ادیان الهی است، اشکال داشت.

وی افزون بر متضاد خواندن مفاد سند ۲۰۳۰ با نظام و انقلاب، تصریح کرد: نحوه چگونگی به امضا رسیدن این سند و دستور بخشنامه به اجرا درآمدن این سند، نیز برخلاف قانون اساسی کشور بوده و دلیلی دیگر برای رد این سند است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبق قانون اساسی کشور هر قراداد و تعهدی باید بعد از تایید مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به امضا برسد که در این سند، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان از امضای آن خبر نداشتند و درواقع این سند به صورت محرمانه امضا و دستور اجرا داده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شبستری گفت: هر قراداد و قوانینی که سبب شوند که بیگانگان بر روابط اجتماعی، آموزشی و سایر امور زندگی ما مسلط بشوند خلاف اسلام و قانون اساسی کشور بوده و همه در برابر آن خواهند ایستاد./302/936/ب1

ارسال نظرات