۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۹۷۹۸۸
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یك شیراز خبر داد؛

اجرای طرح «یاوران واقفین خیراندیش» از نیمه شعبان تا عید فطر

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یك شیراز گفت: اجرای دومین دوره طرح «یاوران واقفین خیراندیش» از نیمه شعبان تا عید فطر در ناحیه یک شیراز اجرا می‌شود.
اوقاف و امور خیریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام سیدنورالدین صمدانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یك شیراز امروز، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری از اجرای دومین دوره طرح «یاوران واقفین خیراندیش» در شیراز خبر داد و گفت: این طرح به‌همت اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یك شیراز همانند سال گذشته اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: حفظ و صیانت از موقوفات یكی از كارهای مهمی است که باید انجام دهیم و در این جهت اسناد و اجاره‌ها را باید به روز كنیم و به همین دلیل مستأجرین خود را نسبت به این كار تشویق می‌كنیم.

حجت‌الاسلام صمدانی با خاطرنشان کردن این نکته که اهالی وقف و همچنین مردم اطلاعات دقیقی از نحوه عملكرد موقوفات و اوقاف ندارند، تصریح کرد: ما در اجرای این طرح تلاش می‌كنیم تا مستأجران را با نحوه عملكرد خود و همچنین فرهنگ وقف آشنا كنیم.

وی اجرای امینانه نیات واقفان را یكی از اصول اساسی كار اداره اوقاف دانست و اظهار داشت: در طول سال هزینه‌های زیادی را برای اجرای نیات واقفان انجام می‌دهیم، به عنوان مثال برای جشن‌های نیمه شعبان حدود ۳۰ میلیون تومان را از محل اجرای نیات واقفین برای برپایی جشن‌ها و اطعام مستمندان هزینه كردیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یك شیراز اظهار داشت: طرح «یاوران واقفین خیراندیش» همزمان با جشن نیمه شعبان آغاز به كار كرده و تا عید سعید فطر امسال ادامه خواهد داشت و مستأجران موقوفات می‌توانند با مراجعه به اداره اوقاف ناحیه یك شیراز از تسهیلات اجرای این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: محدوده اجرای این طرح نیز رقبات و موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی است كه موقوفه متصرفی نظیر صاحبدیوانی، حاج رمضان و غیره و موقوفه غیرمتصرفی مانند آقاباباخان، حاج قوام، عباسی‌علی عطار، میرزا علی عطار و غیره هستند.

حجت‌الاسلام صمدانی تصریح کرد: در این طرح یك سری تشویق‌ها و تسهیلاتی به مستأجران موقوفات اعطا می‌شود و محاسبه كلیه اجور معوقه و آتی و پذیره‌ها بر اساس قیمت كارشناسی سال گذشته تا پایان طرح مذكور صورت می‌گیرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یك شیراز ادامه داد: تقسیط پذیره‌های اولیه و طبقات بر اساس بخشنامه‌ها، برخورداری از مزایای دنیوی و اخروی و اعطای تخفیف ۲۰ درصدی از دیگر مزایای این طرح است به عبارت دیگر در جهت اجرای این طرح حدود ۴۰ درصد تخفیف به مستأجران موقوفات اعطا می‌شود.

وی با تأكید بر اینكه ما هیچ بودجه‌ای اضافه خرج نمی‌كنیم و دقیقاً نیات واقفین را اجرا می‌كنیم، به برخی از موقوفات برجسته این بخش اشاره كرد و گفت: سال گذشته از محل موقوفه آقاباباخان ۱۰ نفر سفر اولی را به كربلای معلی اعزام كردیم و امسال بنا داریم این تعداد را به ۱۴ نفر برسانیم و همچنین از محل موقوفه حاج قوام سال گذشته ۲۰ نفر به مشهد مقدس اعزام شدند و امسال این تعداد به ۲۵ نفر خواهند رسید.

حجت‌الاسلام صمدانی تأکید کرد: موقوفه آقاباباخان با ۷ هزار رقبه، موقوفه حاج قوام با ۴ هزار و ۵۰۰ رقبه از جمله موقوفات غیرمتصرفی بزرگ این ناحیه از شیراز هستند و همچنین موقوفه صاحبدیوانی با ۱۳ هزار رقبه از جمله موقوفه متصرفی این بخش محسوب می‌شوند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یك شیراز با بیان اینكه در سال گذشته از محل اجرای این طرح یك هزار و ۸۵۰ نفر اجور خود را پرداخت كردند، گفت: همچنین در سال گذشته در ۲۰ نقطه شیراز سوگواری امام حسین(ع) از محل اجرای نیات موقوفات این ناحیه اجرا شد./202/825/ب1

ارسال نظرات