۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۹۷۹۳۶
فرمانده سابق لشکر عاشورا:

اطاعت پذیری و ولایت مداری مهم ترین درس شهدا است

فرمانده سابق لشکر عاشورا اطاعت پذیری و ولایت مداری را بزرگترین درس شهدا دانست و گفت: اگر کسی بخواهد راه شهدا را ادامه دهد در وهله نخست باید ولایت مدار باشد.
سردار امین شریعتی، رئیس قرارگاه مرکزی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سردار امین شریعتی، فرمانده سابق لشکر عاشورا، عصر امروز در ویژه برنامه شهدای مدافع حرم استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی، خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس اینگونه نیست که فرمانده دستور پیشروی دهد، بلکه خود فرمانده جلوتر از همه حرکت می کند، خط قرمز ما در دفاع مقدس ولایت بوده و هست و هیچ کسی نباید آن را نادیده بگیرد. امام فرمود ما در جنگ، انقلاب را صادر کردیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این یادواره ها و این برنامه ها  این است که معنویتی که به برکت خون شهدا در این کشور ایجاد شده است ادامه پیدا کند.

سردار شریعتی بیان داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا قطعا ما را با راه آنان آشنا کرده و در حل تمام مسايل و مشکلات موفق می کند چرا که شهدا با کمترین امکانات بزرگترین حماسه ها را آفریدند.

وی تصریح کرد: نخستین و مهمترین درسی که می توان از شهدا آموخت بحث اطاعت پذیری و ولایت مداری و مسؤولیت پذیری است که در دوران دفاع مقدس در رزمندگان وجود داشت.

فرمانده سابق لشکر عاشورا ادامه داد: همدلی و وحدت نکته بعدی است که باید از شهدا به ویژه شهدای دفاع مقدس بیاموزیم، تواضع و سخت کوشی و ساده زیستی از جمله ویژگی های شهداست که با تحقیق در زندگی نامه شهدا می توان به آن پی برد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد راه شهدا را ادامه دهد در وهله اول باید ولایت مداری را رعایت کند و در این راه سخت کوش باشد و نباید به خاطر منافع شخصی و سیاسی مهمترین و اساسی ترین مساله کشور  یعنی ولایت فقیه را کنار بگذارد و به تفکر خود بپردازد.

سردار شریعتی اظهار داشت: امروز بر همه ما واجب است تا با حضور گسترده در پای صندوق های رای ادامه دهنده راه شهدا باشیم تا عزت و عظمت ایران اسلامی همچنان پابرجا باشد./202/937/ب1

ارسال نظرات