۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۹۷۷۷۰

معیارهای انتخاب اصلح/ انتظار مردم از رییس جمهور آینده

برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نشان از مردم سالاری دینی بوده و با رأی و انتخاب مردم رییس جمهور آینده کشور انتخاب می شود، این انتخاب و حضور پای صندوقهای رأی که تیری به چشم دشمنان است باید در سایه بصیرت صورت گیرد زیرا سرنوشت کشور و مردم را رقم خواهد زد.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، انتخابات ریاست جمهوری که 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود، با انتخاب فرد اصلح از بین کاندیداهای تأیید صلاحیت شده، فرصتی برای رشد و پیشرفت کشور است.

مردم یکی از مؤلفه های اصلی برگزاری این انتخابات هستند، مردم به عنوان اصلی ترین عامل اثرگذار در برپایی انتخابات و خلق حماسه ای تاریخی در تقویم انقلاب اسلامی، همچون حضور در عرصه های مختلف این نظام در زمانهای گذشته، با آمدن پای صندوقهای رأی باری دیگر تبعیت از ولی فقیه و تجدید بیعت با آرمان های شهدا و انقلاب را اعلام می دارند.

رأی مردم، رأی به نظام و انقلاب است

حضور مردم در صحنه های انقلاب اسلامی همواره ولایتمداری و گوش به فرمان رهبری را به نمایش می گذارد، ملت ایران در طول این 38 سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد، با حضور پر شور در صحنه ها موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان شده اند.

غربی ها برای ایجاد فاصله بین مردم و دولت همواره در تلاش هستند، هجمه ها و دسیسه های مختلفی همچون تحریمهای اقتصادی به کار می گیرند، اما مردمی که حضورشان خاری در چشم دشمنان انقلاب است، هرگز صحنه های این نظام را خالی نخواهند گذاشت و با آمدن به میدان موجب عقب نشنی دشمن شده و یأس و ناامیدی دشمنان را فراهم می کنند.  

ملت ایران در 29 اردیبهشت ماه جاری با آمدن پای صندوقهای رأی وظیفه شرعی و قانونی خود را انجام می دهند، این حضور باید در سایه بصیرت و هوشیاری ملت ایران صورت گیرد، چراکه رأی مردم در آینده مملکت و تعیین سرنوشت این کشور و خودشان تأثیرگذار است.

بیانات رهبری معیار انتخاب اصلح است   

منظور از انتخاب اصلح از بین کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری این است که مردم به شاخصه ها و معیارهایی که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود به آن اشاره فرمودند توجه داشته باشند، این انتخاب نقش اساسی در خلق حماسه ارزشی 29 اردیبهشت ماه دارد.

رأی مردم امانت است و کاندیداها پس از رسیدن به جایگاه مدیریت اجرایی کشور باید پاسخگوی این امانت باشند و در انجام مسؤولیتها شانه خالی نکنند، ملت ایران اسلامی در طول این سالها رنج های فراوانی کشیده و فشار تحریمها را با جان دل خریده اند ولی هیچ کدام از مشکلات معیشتی و اقتصادی، بیکاری ها و آسیبهای اجتماعی نتوانسته از اراده و پشتیبانی مردم نسبت به نظام و انقلاب کم کند، امروز مسؤولان موظف هستند در هر جایگاهی که هستند و به هر مقامی که می رسند با خدمت، تلاش و کوشش برای رفع مشکلات کشور و مردم پاسخ اعتماد و رأی آنان را بدهند.

برای انتخاب اصلح باید سوابق گذشته و فعالیتهای آنان را بررسی کرد، کاندیدی باید انتخاب شود که اهل تدین و پاسدار ارزشهای اسلام و انقلاب باشد، فردی که پایبند به قانون اساسی، پیرو امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد.

صداقت و راستگویی در گفتار و عمل از دیگر ویژگی های نامزد اصلح است، انتخاب ما باید فردی باشد که اهل اخلاق، ادب و احترام بوده، صمیمیت با مردم و دلسوزی برای آنان را سرلوحه کار خویش قرار دهد، فردی که طرفدار مستضعفان باشد و از تخصص، تجربه کافی برای رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برخوردار باشد.

اصلح فردی است که اهل عمل باشد

اصلح از معنای انتخاب فردی است که پیگیر مبارزه عملی با فساد باشد، فردی که بتواند ریشه بی عدالتی، مفاسد اخلاقی و اقتصادی را ریشه کن کند و فاصله طبقاتی را کاهش دهد، کسی اصلح است که درد مردم این مملکت را بداند و با انجام وظیفه در جهت رفع آنان گام بردارد، فردی که بیشتر اهل عمل باشد تا شعار، کسی که به قول های تبلیغاتی خود پایبند باشد، با زمان بازی نکند و مردم را بازیچه شعارهای خود قرار ندهد.  

به گفته رهبر معظم انقلاب انتخاب اصلح فردی است که از لحاظ ایمان، اخلاص، امانت و دینداری بهترین باشد و آمادگی لازم برای حضور در میدان های انقلاب را داشته باشد، ملت ایران در سایه بصیرت و هوشیاری باید از بین متخصصان دقت لازم را به کار گیرند که متدین ترین فرد را برگزینند چراکه دین و تدین مانع وابستگی ها می شود.

رییس جمهور آینده دلسوز مردم باشد

معیار دیگر انتخاب نامزد اصلح وفاداری به مردم و تلاش برای رضایت آنان است، جایگاه ریاست جمهوری و این مسؤولیت نیازمند صبر و استقامت بالایی است، از این رو کاندید اصلح باید دارای این ویژگی برجسته باشد، اهمیت این موضوع به قدری فراوان است که خدای متعال در(سوره طه آیات 25 تا 27) به آن اشاره کرده است.

رییس‌ جمهور باید برادرانه و مشفقانه دل نگران و دلسوز مردم باشد، الگو گرفتن از سیره و سنت اهل بیت و ائمه معصوم باید مورد توجه مسؤولان و مدیران اجرایی قرار گیرد، پیامبر(ص) در برخورد با کار و رفتار منافقان زمانی که کار زشتی را انجام می دادند و می ‌گفتند که این کار را نکردند و یا اهل محبت و ولایت هستند، آن را می ‌پذیرفت و شکایتی نمی‌ کرد، که در سوره (توبه آیه 61) به این موضوع اشاره شده است و از این رو او را «اذن» نامیدند که خداوند می ‌فرماید این رویه برای منافقان بهتر است تا ‌آدم شوند و به مسیر حق و حقیقت درآیند.

رسیدگی به وضع اقتصادی و فرهنگی، انتظار مردم از رییس جمهور

مردم از رییس جمهور آینده انتظاراتی دارند و می توان گفت مهم ترین این انتظارات رسیدگی به وضع اقتصادی، معیشتی و فرهنگی است، مردم می خواهند چرخ اقتصاد این مملکت به گونه ای بچرخد و رونق پذیرد که مشکلات معیشتی برطرف شود، سرمایه ها در عرصه تولید به کار گیرد و اشتغال زایی شود تا مشکلات بیکاری جوانان که منشأ بسیاری از مفاسد اخلاقی، اجتماعی و آسیبهایی همچون بالا رفتن سن ازداوج و افزایش آمار طلاق که بیکاری ریشه آنان است کاهش یابد، بازارها همچون گذشته ها جانی دوباره بگیرد و سرمایه ها به چرخش در آید، امید است شاهد رونق اقتصادی در آینده باشیم.

پایبندی به قانون انتظار مردم از مسؤولان اجرایی کشور است

حجت الاسلام قاسم متقی نیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: ضرورت این حضور در این راستا است که در انتخاب ریاست جمهوری دیگر مسؤولان اجرایی دولت نیز انتخاب خواهند شد، بنا براین حضور بابصیرت در این دوره از انتخابات ضرورتی انکارناپذیر برای انجام تکلیف است.

وی شرکت در انتخابات را حق قانونی، عقلی، شرعی و تکلیف دانست و افزود: حضور توأم با بصیرت و آگاهی در انجام این تکلیف نقش آفرین است و آینده کشور به دست مردم و با رأی آنان رقم خواهد خورد.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان انتظار مردم از مسؤولان عنوان کرد: مهم ترین آنها را می توان پایبندی به قانون و پرهیز از اقدامات غیرقانونی عنوان کرد.

وی بیان داشت: عدالت خواهی، داشتن روحیه جهادی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و مبارزه با فساد مالی و رانت خواری از دیگر انتظارات مردم از رییس جمهور آینده است.

حضور مردم در انتخابات حماسه آفرین است

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه انتخابات مظهر حماسه سیاسی، نشان دهنده اراده ملت و اقتدار نظام است و مردم سالاری دینی و امنیت کشور را به جهانیان ثابت می کند، گفت: حضور مردم پای صندوقهای رأی همچون گذشته حماسه آفرین است.

وی حفظ امنیت، آسایش و آرامش مردم در راستای برگزاری انتخابات را مهم خواند و اظهار داشت: برای حفظ این امنیت و آرامش که حق مردم است باید تدابیر لازم اندیشیده شود.  

10 هزار نفر در خرم آباد، مسؤول برگزاری انتخابات هستند

اسد عبدالهی، فرماندار خرم آباد از آمادگی در این شهر برای برگزاری انتخابات خبر داد و بیان کرد: در این شهر ۱۰ هزار نفر مسؤولیت برگزاری انتخابات را عهده دار هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد شامل هیأت های اجرایی، نظارت، بازرسی و اعضای شعب اخذ رأی هستند، خاطرنشان کرد: ۴۰۷ شعبه اخذ رأی در خرم آباد و روستاهای این شهرستان پیش بینی شده است.

عبدالهی یادآور شد: در زمینه برگزاری انتخابات دوره های آموزشی و توجیهی برای این افراد برگزار شده است.

ناهید پرویزپور، مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری لرستان با اشاره به فعالیت ستادهای انتخاباتی کاندیداها در استان لرستان بیان کرد: ستادهای انتخاباتی سه کاندیدای ریاست جمهوری «حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی»، «محمد باقر قالیباف» و «حجت الاسلام والمسلیمن سید ابراهیم رئیسی در استان فعالیت دارند.

پرویزپور خاطرنشان کرد: «محمد بیرانوندی» به عنوان رییس ستاد انتخاباتی «حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی»، «برهان کرم الهی» به عنوان رییس ستاد انتخاباتی «محمدباقر قالیباف» و «حجت الاسلام محمدرضا خدایی» به عنوان رییس ستاد انتخاباتی «حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی» فعالیت دارند.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، روز جمعه، ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد./503/9459/ب1

ارسال نظرات