۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۹۷۷۵۸
آيت الله نمازي :

كار ناظرين شوراي نگهبان در انتخابات جهاد اكبر است

آیت الله نمازی كار ناظرين شوراي نگهبان در انتخابات را جهاد اكبر خواند و گفت: بررسي گزارشات، پيگيري و نظارت بر انتخابات كار سخت و طاقت فرسايي است كه بايد بدون هيچ علقه اي داوری شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي شنبه شب در همايش سرناظرين، ناظرين مسؤول و ناظرين همكار انتخابات در شهرستان كاشان كه با عنوان ‹‹همايش بزرگ ياوران ولايت›› در سالن اجتماعات فيض دانشگاه كاشان كاشان برگزارشد، گفت: همه محورهاي انقلاب اسلامي آزمون الهي است.

وي افزود: فراز و نشيب هاي انقلاب، حقيقت، ماهيت و تفكر و نيت انسانها را از باطن به ظاهر آشكار مي‌كند كه چه كسي به دنبال چيست، چه كسي به دنبال تحقق آرمانهاي آسماني و توحيدي است و چه كسي اشتباه كرده و راه را بيراهه مي رود و در پوشش تكليف شرعي به دنبال چيز ديگري است.

آيت الله نمازي ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ماهيت اشخاص مشخص شد، برخي در دفاع از اسلام و نظام پيشگام شدند اما برخي ديگر به بهانه ادامه تحصيل به خارج از كشور رفتند و بعد از آتش بس، مدارك علمي خود را گرفتند و به ايران برگشتند و نداي انه شريك سردادند و خواستار سهم خود شدند.

وي خاطرنشان، كرد: آن روز كه كشور نيازمند بود آنها نبودند، اما امروز كه مردان مجاهد زيادي در عرصه كشور وجود دارند آنها مدعي سهم خود شده اند، از اين رو مسأله بصيرت را كه رهبري با الهام از آيات الهي تأكيد و توصيه كرده است و به معناي دقت در فهم، رمز شناسي و راز شناسي و آنچه در درون مسائل و حوادث و رويدادها است با عينك ريزبين مشاهده مي‌كند.

آيت الله نمازي از انتخابات به عنوان يكي از آزمونهاي الهي نام برد و اظهار داشت: برخي از  نامزدها و كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري، مجلس و شوراهاي اسلامي صادقانه و خالصانه وارد عرصه انتخابات مي شوند و تحليل و تفسير آنها از ضرورت حضور در انتخابات اين است كه يك روز شهدا با خون  خودشان انقلاب را بيمه كردند و امروز ما بايد تمامي سرمايه و آبرو و حيثيت و توان و انرژي و استعداد براي انقلاب هزينه كنيم.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: اين همان آزمون الهي است كه برخي در اين آزمون صادقانه و خالصانه و مخلصانه پاي كار آمده اند و هيچ چشمداشتي ندارند و بعد از انتخابات نيز به دنبال همان كاري مي روند كه قبل از انتخابات داشتند.

به گفته وي،  افرادي كه وارد عرصه انتخابات مي شوند اگر دنبال تكليف باشند تمامي سختي‌ها و مشكلات و تهمت ها و غيبت ها و افتراها را به خاطر خدا تحمل مي‌كند اما برخي هم بدنبال كاسبي و عنوان و نام و نان و شهرت و صندلي و ميز هستند،  از اين رو فضاي پيچيده و سختي است  كه اگر باطن انتخابات مشخص شود معلوم خواهد شد نامزدهاي انتخابات با چه هدفي وارد عرصه انتخابات شده اند.

آيت الله نمازي ادامه داد: هنگام انتخابات همه احساس تكليف شرعي مي ‌كنند و در يك شهر كه يك نماينده نياز دارد، تعداد زيادي كانديد مي شوند و متوجه نيستند تعدد نامزدها سبب شكسته شدن آرا مي شود و همه مدعي هستند و  احساس تكليف شرعي كرده اند و برخي ورود خود به عرصه انتخابات را براساس استخاره و برخي ديگر ارزيابي كرده اند كه صد درصد رأي خواهند آورد و هيچ كدام نيز رضايت نمي دهند به نفع ديگري كنار بروند و نتيجه انتخابات دلخواه آنها نمي شود.

وي افزود: رهبر معظم  انقلاب مي فرمايد من از مردم گلايه ندارم مردم خوب هستند، اما مشكلات از خواص و كساني است كه مدعي هستند.

نماينده ولي فقيه در كاشان كار ناظرين شوراي نگهبان در انتخابات را جهاد اكبر خواند و عنوان كرد: بررسي گزارشات، پيگيري و نظارت بر انتخابات كار سخت و طاقت فرسايي است كه بايد بدون هيچ علقه اي داوري و اظهار نظر كنيد و اگر افرادي از اقوام و خويشان هم باشند بايد خالصانه و مخلصانه وظيفه خود را در انتخابات كه يك وظيفه و آزمون الهي است به خوبي انجام دهيد./1307/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات