۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۹۷۴۱۶
حجت الاسلام علوی تهرانی:

شیوه حکومتی امام زمان مبتنی بر حفظ کرامت انسانی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیره حکومتی و مدیریتی امام عصر(عج) بر مبنای اخلاق خواهد بود، گفت: حکومت امام زمان(عج) بر پایه دین و حفظ کرامت انسانی استوار است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسم شب احیا که به مناسبت میلاد با سعادت امام زمان(عج) در مسجد امیر(ع) برگزار شد، گفت: تنها ذات مقدس الهی از زمان ظهور امام زمان(عج) مطلع است.

وی با اشاره به روش و شیوه حکومتی و مدیریتی امام زمان(عج)، بیان داشت: نوع حکومت امام عصر(عج) براساس سنت و روش‌های انبیای سلف همچون حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع)، حضرت یوسف(ع) و حضرت محمد(ص) خواهد بود.

حجت الاسلام علوی تهرانی درباره شباهت حکومت امام زمان(عج) به موسی بن عمران(ع)، ابراز کرد: شباهت حکومت امام زمان(عج) به حکومت موسی بن عمران(ع)، ترسان بودن امام است، امروز امام عصر(عج) در زندگی همراه با خوف به سر می‌برند، بنابراین ما وظیفه داریم برای ظهور ایشان دعا کنیم.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به شباهت دیگر حضرت به حضرت عیسی(ع)، گفت: مسلمانان معتقد هستند که حضرت عیسی(ع) زنده و در پس پرده غیبت است امام عصر(عج) را نیز دارای چنین ویژگی می‌دانند.

وی در تبیین شباهت امام عصر(عج) با حضرت یوسف(ع)، اظهار داشت: برادران حضرت یوسف(ع)، ایشان را می‌دیدند ولی برادر خود را نمی‌شناختند، شباهت حضرت به پیامبراعظم(ص) نیز در رهبری نبی اکرم(ص) است، حضرت در حکومت و مدیریت همانند پیامبر(ص) رهبری خواهند کرد.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به سیره حکومتی پیامبر(ص)، گفت: پیامبر(ص) زمانی که به رسالت مبعوث شدند دوران قبل از خودش را که جاهلیت بود را باطل کردند، امام عصر(عج) نیز چنین خواهند کرد و دوران قبل از ظهور را باطل می‌کنند و این امر به گونه‌ای است که گویی دین جدیدی به مردم ارائه می‌دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیره پیامبر(ص) در رهبری امت، اخلاق بود، تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: امام زمان(عج) سیره حکومتی‌اش همانند رهبری پیامبر(ص) است؛ امام زمان(عج) احیا کننده اخلاق خواهند بود، اخلاق امروز به شدت مورد آسیب قرار گرفته است برای همین مردم پس از ظهور تصور می‌کنند که امام دین جدیدی را آورده است.  

وی ادامه داد: جایگاه اخلاق در دین به حدی ارزشمند و مهم است که اگر نباشد گویی دین وجود ندارد رفتارهای اخلاقی باید دارای دوملاک باشند نخست رفتارهای انسان باید مبتنی بر اوامر و نواهی الهی استوار بوده و دیگر ضامن حفظ کرامت انسان‌ها باشد، روش مدیریتی و حکومتی امام زمان(عج) چنین ویژگی‌هایی خواهد داشت./813/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات