۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۹۶۷۸۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

انتظار و مهدویت رمز حیات و هویت شیعه است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از مهدویت به عنوان رمز حیات و هویت شیعه یاد کرد و با بیان این که امروز آرمان های مهدوی راه سعادت و تعالی جامعه اسلامی است، گفت: جامعه بشری امروز برای رسیدن به رستگاری راهی جز حرکت در مسیر معارف مهدوی ندارد.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه هماهنگی برنامه های نیمه شعبان بر ضرورت هر چه باشکوه تر برگزار شدن برنامه های این ایام تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود از آمادگی 56 مسجد استان برای برگزاری برنامه ها و جشن های نیمه شعبان استان خبر داد و افزود: شرکت در برنامه ها و جشن های نیمه شعبان باید همراه با معرفت بخشی همراه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز باید شناخت خود نسبت به مهدویت و انتظار را بیشتر تقویت کنند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین وظیفه منتظران حقیقی فراهم کردن زمینه ظهور حضرت است که این مسأله با شناخت صحیح روی خواهد داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که آحاد جامعه اسلامی باید نسبت به حضرت معرفت حقیقی پیدا کنند، ادامه داد: اگر این معرفت حقیقی و عمیق به وجود آید دشمنان و مدعیان دروغین نمی توانند به نقشه های شوم خود دست یابند.

حجت الاسلام شکریان از فرهنگ مهدویت به عنوان راهگشای بسیاری از بحران های جهانی یاد کرد و با بیان این که امروز دوری از این فرهنگ اصیل موجب بروز بسیاری از مشکلات و بحران ها در جهان می شود، تصریح کرد: فرهنگ مهدویت عامل تعالی و تکامل انسان و جوامع اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعتقاد به مهدویت یک تفکر اصیل دینی است که باید بیشتر در جامعه ترویج و نهادینه شود، خاطرنشان کرد: نهادینه شدن فرهنگ مهدویت نیازمند بهره گیری از همه ظرفیت های دینی و فرهنگی جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت برخی کارها و برنامه های موازی در ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه تأکید کرد و گفت: همه برنامه هایی که با محوریت موضوع مهدویت و انتظار در جامعه برگزار می شود باید از یک وحدت رویه مناسبی برخوردار باشند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که آموزه های مهدوی جامعه اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب بیمه می کند، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ انتظار بهترین سد در برابر افکار منحرف دشمنان اسلام ناب است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی مناسبی برای ترویج مهدویت در جامعه وجود دارد که نباید نادیده گرفته شوند، تصریح کرد:  باید در برابر تبلیغات ضد مهدوی جبهه کفر، با جدیت و تحرک بیشتری وارد شویم.

استاد حوزه علمیه مازندران به رسالت مهم مبلغان دینی و روحانیت در ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت باید برکات ظهور و ارزش های حکومت جهانی حضرت ولیعصر(عج) را به خوبی برای مردم تبیین و تشریح کند، خاطرنشان کرد: شناخت حضرت و و آثار و برکات ظهور می تواند جامعه را در تقویت این فرهنگ اصیل یاری دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، پایبندی به معارف مهدوی را نیازمند شناخت و فهم عمیق مفهوم انتظار در جامعه دانست و تصریح کرد: تا جامعه به یک شناخت مناسب و عمیق از مفهوم انتظار نرسد نمی تواند در برابر هجمه های گسترده مدعیان دروغین و شبهات مهدوی ایستادگی کنند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با هجمه های سنگین شبهات مهدوی و مدعیان دروغین مواجه است، بیان داشت: مبلغان دینی باید با تقویت بنیه علمی خود با پاسخ های علمی توطئه جبهه فکر را خنثی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که غرب که در جبهه مخالف دین و ارزش های اسلامی قرار دارد با بهره گیری از ظرفیت های گسترده با همه توان در برابر مبانی اسلامی و اعتقادات دینی ما ایستاده است، تصریح کرد: با نگاه منفعلانه نمی توان در برابر این هجمه های سنگین ایستاد و از اصول و عقاید دینی حراست کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز همه بخش های دینی و فرهنگی باید یک دل و یک صدا برای تبلیغ مهدویت گام بردارند، بیان داشت: برگزاری برنامه های غیر هدفمند در برخی مواقع می تواند اثرگذاری معکوس در جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام شکریان از مهدویت به عنوان رمز حیات و هویت شیعه یاد کرد و با بیان این که امروز آرمان های مهدوی راه سعادت و تعالی جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: جامعه بشری امروز برای رسیدن به رستگاری راهی جز حرکت در مسیر معارف مهدوی ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین اهداف جامعه مهدوی تحقق عدالت فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: با ظهور حضرت جامعه مهدوی به آرمان های متعالی دین و شریعت محمدی دست خواهد یافت.

حجت الاسلام شکریان در ادامه گفت: تهذیب نفس، کسب فضائل اخلاقی و دعا در جهت تعجیل فرج مهم ترین وظیفه منتظران در عصر کنونی است و منتظران مصلح جهانی باید خود را در عصر غیبت ایشان به اخلاق اسلامی و دینی آراسته نگه دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران، ولایت مداری را یکی از اصلی ترین شاخصه های رفتاری منتظران در عصر غیبت دانست و خاطر نشان کرد: پیروی از ولی فقیه یکی از مؤلفه های مهم در عصر غیبت است و باید بدانیم بیشتر مشکلات دنیای اسلام و جوامع اسلامی که امروز با بحران های ساختگی غرب و کشورهای مرتجع منطقه درگیر است به دلیل نداشتن رهبری آگاه و بصیر است./۹۵۰/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات