۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۹۶۳۰۸
امام جمعه میامی:

معلمان اندیشه نوآموزان را به سمت خوب زیستن و الهی زیستن هدایت کنند

امام جمعه میامی گفت: یک معلم باید مؤمن و متعهد باشد و با حلم و بردباری درک کند که چه سرمایه‌ای را در اختیار دارد و با آموزش خوب تفکر و اندیشه نوآموز را به سمت خوب زیستن و الهی زیستن هدایت کند.
امام جمعه میامی

به گزارش خبرگزاری رسا از شاهرود، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در آیین گرامیداشت مقام معلم که پیش از ظهر یکشنبه در آموزش‌وپرورش میامی برگزار شد، ضمن تأکید بر اینکه نخستین معلمان بشریت، انبیاء بودند و رسالت معلم، رسالت انبیاء است، بیان داشت: عرصه تعلیم و تعلم از حوزه‌های ارزشمند و تأثیرگذار در تعلیم و تربیت است.

وی افزود: معلمان به‌عنوان یک امانت‌دار، فرزندان این مرزوبوم را با تعلیم و تربیت صحیح به سمت آرمان‌ها و اهداف هدایت می‌کنند اما یک معلم باید مؤمن و متعهد باشد و با حلم و بردباری درک کند که چه سرمایه‌ای را در اختیار دارد و با آموزش خوب تفکر و اندیشه نوآموز را به سمت خوب زیستن و الهی زیستن هدایت کند.

آثار شهید مطهری در گذر زمان کهنه نمی شود

مدیر آموزش‌ و پرورش میامی نیز در این مراسم گفت: شهید مطهری اسوه نمونه اخلاق و دانشمندی فرزانه و عالمی وارسته بود که توانست با عقلانیت و منطق جامعه را در برابر انحرافات مصون بدارد لیکن آثار وی با توجه به گذر زمان کهنه نشدند و برای نسل‌های کنونی و آینده نیز می‌تواند موردمطالعه و استفاده قرار گیرد.

عباس صائمی تأکید کرد: در میامی طی سال گذشته افتخارات خوبی در حوزه آموزش‌وپرورش به دست آمد که تحقق این امر ماحصل تلاش تمامی فرهنگیان منطقه در راستای ارتقای کیفیت فضای آموزشی محسوب می‌شود که نمونه آن کسب رتبه نخست میزان جذب نوآموز در دوره پیش‌دبستانی استان سمنان است.

وی درباره طرح‌های در دست اجرای آموزش‌وپرورش نیز تأکید داشت: میامی در سطح استان سمنان با طرح جابر بن حیان که طرحی دانش‌آموزی است، شناخته می‌شود و طی چند سال گذشته این شهرستان بیشترین طرح را به مرحله استانی ارائه کرده تا جایی که چند طرح به مرحله کشوری راه‌یافته‌اند همچنین این شهرستان در متوسطه دوم با میانگین درسی ۱۴.۲ در نمرات نهایی رتبه دوم استان را به خود اختصاص داد.

اعزام دانش آموزان میامی به راهیان نور

مدیر آموزش‌وپرورش میامی همچنین گفت: این شهرستان در سه سال گذشته به‌صورت مداوم رتبه نخست اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی را در سطح استان سمنان به خود اختصاص داده است.

صائمی درباره دیگر برنامه‌های  آموزش‌وپرورش میامی نیز تأکید داشت: دوراندیشی، برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری به‌سوی توسعه متوازن از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که در این راستا میامی گام‌های خوب و مثبتی برداشته است.

وی افزود: تعلیم و تعلم ارزش بالا و بسزایی در فرهنگ دینی و اسلامی دارد و معلم باید در این حوزه به‌گونه‌ای عمل کند که نافذ و اثرگذار بوده و نه‌تنها در کلاس بلکه در جامعه نیز باید الگوی مثبت و مناسب برای دانش آموزان باشد./101/977/ب1

ارسال نظرات