۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۹۶۰۷۲

هشتاد و سومین شماره ماهنامه ماهک منتشر شد

مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) شماره ۸۳ ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران(ماهک) را منتشر کرد.
ماهک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) هشتاد و سومین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران(ماهک) را به مدیرمسئولی سید مسعود پورسیدآقایی چاپ و روانه بازار کرد.

این ماهنانه عنوان های «اول سلام»، «شعر/ پرواز»، «تفریح بهاری»، «حرف‌های من با شما»، «قنداق قشنگ»، «رنگ‌آمیزی کنید»، «مهمان ریزه میزه» و «شعر من» را دربردارد.

محمدرضا میرزائی در صفحه سوم ماهنامه با عنوان اول سلام نوشته است: «همه دارند برای تولد کاری می‌کنند؛ مادرم آش می‌پزد، پدرم با کمک همسایه‌ها کوچه‌ها را چراغانی می‌کند، برادرم با کمک دوستانش کوچه را آب و جارو می‌کنند.

من هم دلم می‌خواهد کاری بکنم؛ برادرم می‌گوید: تو هنوز بچه‌ای. مادرم می‌گوید: نه عزیزم، برای تو هم یک کار خوب و مهم سراغ دارم، صبر کن به وقتش می گویم. الآن روز تولد شماست و همه همسایه‌ها برای بردن آتش به خانه ما می‌آیند، من هم با یک سینی که داخلش اسفند دود می‌شود، دم در ایستاده‌ام و به آنها خوش‌آمد می‌گویم. خیلی خوشحالم، آخر، مادرم گفته: شاید در بین مهمان‌ها شما هم باشی. می‌شود اگر آمدی دستی به سر من هم بکشی؟».

قنداق قشنگ، عنوان مطلب دیگری از این ماهنامه به قلم سکینه خانی است که در بخشی از آن چنین آمده است:

«از وقتی مرا به اتاق نرجس خاتون آوردند، خیلی خوشحال بودم. نرجس خاتون بعضی از شب‌ها گل‌های قشنگی روی من می‌کشید و می‌گفت: قنداق قشنگ، تو به زودی یکی از بهترین انسان‌ها را درون خودت جا می‌دهی. من قنداق فرزند امام حسن عسکری بودم. بعضی وقت‌ها هم حکیمه به اتاق نرجس خاتون می‌آمد و با او صحبت می‌کرد.

گاهی هم به من نگاه می‌کرد و می‌گفت: چه قنداق قشنگی برای پسرم، مهدی آماده کرده‌ای. یک شب که عمه به اتاق خانم آمد، خیلی خوشحال بود. او را بغل کرد و گفت: امشب نیمه شعبان است و فرزندت به دنیا می‌آید؛ من پیش تو می‌مانم.

من هم تصمیم گرفتم که منتظر باشم. اول خودم را مرتب کردم، امام نزدیک صبح خوابم برد. همین که خوابم برد، همه جا نورانی شد. چهار نفر خانم به اتاق نرجس خاتون آمدند. به او تبریک گفتند و پسرش را در آغوشش گذاشتند. عمه حکیمه هم سریع به اتاق آمد، مرا برداشت و دور فرزند امام پیچید و او را پیش امام حسن عسکری برد. از آن شب به بعد من خیلی خوشحال‌تر بودم، چون قنداق آخرین امام بودم».

«قرآن درباره من چه گفت؟!»، «قهرمانان/ مصاحبه با روحانی جانباز و رزمنده جنگ تحمیلی»، «دانستنی مهدوی»، «راه روشن»، «سرگرمی»، «نقاشی‌های شما» و «خدای مهربانم» از دیگر عنوان‌های مطرح شده در ماهنامه ماهک هستند.

خدای مهربانم، عنوان آخرین مطلب این ماهنامه است که نویسنده در آن چنین گفته است: «بابای من تصویربردار است و همیشه فیلم‌های قشنگ و خوبی تهیه می‌کند. امروز از پدرم پرسیدم: می‌دانستید، اگر امام زمان عجل‌الله‌ تعالی فرجه ظهور کند، حضرت عیسی هم در کنار ایشان هستند؛ شما فکر می‌کنید، آنها چه شکلی هستند؟

بابا کمی فکر کرد و گفت: تو دعا کن که امام زمان عجل الله تعالی فرجه ظهور کند، آن وقت من فیلم‌برداری می‌کنم و تصویر این بهترین انسان‌های زمین را به همه نشان خواهم داد. پس، خدای عزیزم، لطفا کمک کن که پدرم زودتر فیلم قشنگش را تهیه کند».

گفتنی است، مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) هشتاد و دومین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران(ماهک) ویژه اردیبهشت‌ماه 1396 را چاپ و روانه بازار کرده است./۹۰۷/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات