۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۹۵۸۳۲
شیخ نعیم قاسم:

زندانیان فلسطینی عامل رسوایی توطئه گران عرب هستند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از زندانیان فلسطینی اعتصاب کننده در زندان های فلسطینی به عنوان نور امت اسلامی یاد کرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی موسسه جهاد البناء برگزار شد، با اشاره به اینکه می توان کتابی درباره قانون جدید انتخابات و بحث های پیرامون آن تدوین کرد، گفت: وقت بسیار اندکی باقی مانده و باید قانون انتخابات مورد توافق میان همه لبنانی ها را به تصویب برسانیم. تصویب این قانون به سود همگان و عدم تصویب آن به ضرر همگان است.

وی افزود: در صورت عدم تصویب قانون، هیچ کس سود نمی برد و همه بازنده این مساله خواهند بود چرا که عدم تصویب قانون سبب می شود با سه گزینه خطرناک تمدید فعالیت پارلمان کنونی، برگزاری انتخابات بر اساس قانون کنونی و خلأ قانونی روبرو باشیم.

شیخ نعیم قاسم با تأکید بر اینکه این سه گزینه برای لبنان بسیار مشکل زا هستند، تصریح کرد: خلأ قانونی به معنای فروپاشی موسسات دولتی، از بین رفتن ثبات، نابودی اعتماد، پسرفت اقتصاد و گسترده تر شدن بحران است. بنابراین گروه های سیاسی باید از مواضع خود کوتاه بیایند و به سوی تصویب قانون نسبیت گام بردارند.

معاون دبیرکل حزب الله اظهار داشت: اگر پس از 8 سال بحث نتوانیم به یک قانون واحد برسیم، پس چگونه می توانیم یک کشور را اداره کنیم؟ پیشنهاد بنده این است که اگر درباره قانون نسبیت کامل به اجماع نرسیم، این امکان وجود دارد به قانون نسبیت سطحی دست یابیم تا بتوانیم در 4 سال دیگر به بررسی قانون انتخابات بپردازیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به زندانیان فلسطینی به دلیل اعتصاب غذا در زندان های صهیونیستی درود فرستاد و ادامه داد: این زندانیان نور امت اسلامی و پرچمدار مساله فلسطین هستند و در برابر جنایت های رژیم و توطئه جهانی با دشمن ایستاده اند.

شیخ نعیم قاسم صدای این زندانیان را صدای مقاومت توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: صدای زندانیان سبب رسوا شدن توطئه گران عرب و سایر حامیان جهانی رژیم اشغالگر می شود. ما باید در صحنه باقی مانده و به مقاومت بپردازیم تا بتوانیم حق خود را از وحشی های منطقه ای و بین المللی بگیریم./980/ب902/د

ارسال نظرات