۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۹۵۶۸۳
امام جمعه تبریز:

جشن تکلیف نهادینه سازی فرهنگ عبادت است

امام جمعه تبریز گفت: جشن تکلیف در حقیقت فرصت نهادینه سازی فرهنگ عبادت در میان آینده سازان کشور است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دبستان دخترانه طرح نو تبریز که در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: جشن تکلیف نقطه آغاز انسان برای عمل به فرامین الهی و تعالی روحی او است.

وی با بیان اینکه جشن تکلیف در حقیقت فرصت نهادینه سازی فرهنگ عبادت در میان آینده سازان کشور است، گفت: نوجوان ما در روز رسیدن به تکلیف با استقبال از تکالیف الهی گام نخست را برای تجهیز به سلاح ایمان و قرآن بر می دارد و در مسیر ایمان و عمل صالح قرار می گیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت نماز و جایگاه آن در کلام الهی، افزود: نماز ستون دین، شکرانه نعمات الهی و درس نظم و رکن اصلی پرستش خداوند است، با نماز و عبادت پروردگار است که اعتقاد انسان به معاد تقویت می شود، بنده با نماز است که با معبود یکتا انس و الفت می گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به نماز انسان را از هواپرستی، پیروی از هوای نفس و گناه دور خواهد کرد، تصریح کرد: انسان در مراقبت از فریضه نماز به اعتقادی راسخ دست پیدا خواهد کرد چرا که نماز اهمیت ویژه‌ای در تربیت عقاید انسانی به منظور انس و تقرب به خداوند متعال دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نخستین صفحه پرونده انسان در روز جزاء مسأله نماز است که نشان از اهمیت این فریضه الهی دارد، ادامه داد: نماز سبب تقویت روحیه حریت و آزاد منشی در انسان است، همچنین نماز صفات پاک انسانی را در افراد متجلی می کند.

وی با اشاره به لزوم تقویت اعتقاد انسان به مسأله معاد و تأثیر آن در تربیت انسان‌ها است، گفت: قرآن کریم می فرماید که نماز انسان را از فحشا و منکر نهی می کند و سبب دوری فرد در ارتکاب معاصی می شود، بنابراین نماز در دوری انسان از انجام اعمال زشت بسیار موثر و با اهمیت است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر رعایت حجاب در آغاز دوران تکلف دختران، گفت: حجاب مانع پیشرفت زنان و حضور آنها در جامعه نیست، حجاب عامل مصونیت زن است و او را در انجام بهتر تکالیف و فعالیت‌های اجتماعی یاری خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که حجاب و عفاف از ضرورت‌های دین اسلام است و قداست خانواده را حفظ می کند، ابراز داشت: هر خانواده‌ای که رعایت حجاب و توجه به عفاف را در خود جای داده است توانسته است که قداست خود را حفظ کند و به دنبال آن زندگی در آن خانواده پایدارتر و سالم‌تر باشد./۸۵۴/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات