۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۹۵۵۳۳
مدیر اوقاف دمشق:

«مدیترانه جدید» واژه ای صهیونیستی است

مدیر اوقاف ریف دمشق، واژه مدیترانه جدید را کاملا صهیونیستی خواند و از تکرار آن از سوی مسلمانان انتقاد کرد.
شیخ خضر شحرور مدیر اوقاف ریف دمشق

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم تکریم هیأت وزارت اوقاف سوریه از سوی تجمع علمای مسلمان برگزار شد و طی آن شیخ خضر شحرور مدیر اوقاف ریف دمشق و نبیل سلیمان معاون وزیر اوقاف مورد تکریم قرار گرفتند.

شیخ محمد شحرور در این مراسم گفت: همگان می دانند که اشغال قدس شریف مشکل اساسی امت اسلامی بوده و همه جنگ هایی که هم اکنون در جوامع اسلامی رخ می دهد، درباره قدس است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از مسلمانان ناخواسته به تکرار واژه های دشمنان می پردازند که مدیترانه جدید نیز از جمله این واژه ها است که جمله ای صهیونیستی به شمار می آید.

این روحانی سوری با اشاره به اینکه صهیونیست ها هیچ جایگاهی در جهان عرب و اسلام ندارند، تصریح کرد: یهودیانی که از سراسر جهان به فلسطین آمده اند، درصدد تغییر تاریخ هستند و بر همین اساس می خواهند واژه مدیترانه جدید را بر زبان ها جاری کرده اند.

شیخ حسان عبدالله رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان نیز خاطرنشان ساخت: دشمنان می خواهند همه امکانات امت را تخریب کرده و تمدن اسلامی را به سود خود تغییر دهند. امت اسلامی تنها در صورت وحدت می تواند به جایگاه خود بازگردد.

وی ادامه داد: وحدت بدین معناست که مسلمانان باید رهبر واحدی داشته باشند و اگر این رهبر وجود نداشته باشد نمی توانیم به بحران های موجود به ویژه در لبنان و سوریه پایان دهیم. 

این روحانی لبنانی ابراز امیدواری کرد که سفر آینده به سوریه در حالی انجام گیرد که این کشور کاملا از لوث تروریست ها آزاد شده باشد./980/ب902/د

ارسال نظرات