۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۹۵۴۱۶
آیت الله شاهچراغی:

شاخص اصلی انتخاب رییس جمهور آینده تبعیت از ولایت فقیه باشد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: شاخص اصلی انتخاب رییس‌جمهور آینده، تبعیت از ولایت‌فقیه است و مردم باید در رأی‌هایشان این اصل اساسی را مدنظر قرار دهند.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه توقع از دستگاه‌های فرهنگی استان در موضوع امربه‌معروف بسیار بیشتر از حالت کنونی است، تأکید داشت: باید این فریضه حساس و اصل اساسی را در جامعه ترویج داد.

وی افزود: زمانی که ما در ترویج معروفات و منکرات موفق باشیم می‌توانیم توقع داشته باشیم که این فریضه در جامعه نهادینه‌شده است.

امام‌جمعه سمنان همچنین گفت: اقدامات خوبی در سطح استان برای ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر اجرا شده که جای قدردانی دارد اما کافی نیست و باید بیشتر در این حوزه کارکرد.

آیت‌الله شاهچراغی افزود: نخستین قدم در امربه‌معروف و نهی از منکر، معروف شناسی و منکر شناسی محسوب می‌شود و در وهله بعد آن است که آمر و ناهی، خودش به معروف عمل کرده و دچار منکر نشوند.

وی به مقوله انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی نیز اشاره‌ای داشت و گفت: شاخص اصلی انتخاب رییس‌جمهور، تبعیت از ولایت‌فقیه است و مردم باید در رأی‌هایشان این اصل اساسی را مدنظر قرار دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: رییس‌جمهور همچنین باید درباره امربه‌معروف و نهی از منکر، اقتصاد، فرهنگ، اقتصاد مقاومتی، اشتغال، مسکن، جوانان، ورزش، دانشگاه‌ها و سایر حوزه‌ها برنامه‌هایی روشن به مردم ارائه دهند.

استاندار سمنان نیز در این نشست و در سخنانی کوتاه گفت: امروز مهم‌ترین معروف شرکت در انتخابات با حضوری حداکثری مردم است و مهم‌ترین منکر تحریم انتخابات است.

محمدرضا خباز بیان داشت: اسراف در تبلیغات، تجمل‌گرایی و تطمیع و خریدوفروش رأی و سوءاستفاده از بیت‌المال و استفاده ابزاری از رسانه‌ها و سوءاستفاده از تریبون‌های عمومی و زد و بند، از مصادیق منکر در انتخابات است و از سوی دیگر استفاده از شعارها و طرح‌های ارزشی اسلامی و آگاه‌سازی مردم و تقوای رسانه‌ای از مصادیق معروف محسوب می‌شود./101/977/ب1

ارسال نظرات