۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۹۴۶۵۱
حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی مطرح کرد:

وامدار هیچ کس نیستم/ دنبال خدمت‌گزاری هستیم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری، وضعیت فعلی کشور را غیرقابل قبول دانست و گفت: وامدار هیچ حزب و گروهی نیستیم و خود را برای خدمت گزاری به مردم آماده کرده‌ایم.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری، عصر امروز در دیدار با مردم استان قزوین که در سالن شهید بابایی این شهر برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت اباعبدالله حسین( ع)  و روز پاسدار با اشاره به حضور مردم در مراسم باشکوه گفت: احساسات شما مردم عزیز قزوین تعلق به شخص خاصی ندارد بلکه تعلق شما به نظام مقدس جمهوری  و سرباز نظام و کسی است که خود را در زمان امام مقید می‌دانست در مسیری که امام راحل ترسیم کرده بود گام بردارد.

وی در ادامه با اشاره به تکریم و بزرگداشت مردم از شخصیت‌های مهم افزود: اگر شما مردم شخصیتی انقلابی را تکریم و تحسین می‌کنید در حقیقت تکریم از نظام و مقدسات آن است ما بر اساس آنچه که امام به ما آموختند و قانون اساسی که مردم به آن رای دادند و آنچه که شهدای عزیز ما به خاطر آن جان خود را فدا کردند خود را خادم و خدمتگزار مردم می‌دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با بیان اینکه ما باید دولتی در تراز دولت اسلامی برخاسته از باورهای دینی داشته باشیم اظهار کرد: باید دولت آینده به گونه‌ای باشد که خدمتگزاری برای مردم تجلی کند ما افتخارات بسیاری را برای نظام خود داریم از جمله افتخار هشت سال دفاع مقدس افتخار و عزتی که ملت ما در سطح جهان و منطقه دارند.

وی در ادامه با اشاره به افتخارات ایران اسلامی در حوزه علم و فناوری اضافه کرد: افتخارات هوا و فضا و نانو تکنولوژی از  افتخارات ایران اسلامی در حوزه علم و فناوری است که با مدیریت جهادی به سامان رسیده و افتخار کشور است.

کشور به لحاظ وضعیت اقتصادی و اجتماعی شرایط نامطلوبی دارد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم، ابراز کرد: متاسفانه جامعه به لحاظ وضعیت اقتصادی و اجتماعی به گونه‌ای شده که مردم تحمل آن را ندارند شهر قزوین قطب صنعتی کشور است شهرک ها و کارگاه ها و مراکز تولیدی زیادی در این شهر مستقر است بسیاری از این مراکز تولیدی امروز تعطیل شده و متاسفانه برای تحصیل کرده‌ها در حال جستجوی کار زمینه کسب و کار و اشتغال فراهم نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و اجتماعی حاکم در جامعه به گونه‌ای بوده که به هیچ‌وجه برای مردم قابل تحمل نبوده گفت: مردم نیازمند رسیدگی هستند و براساس آموخته‌های امام(ره) و وصایای شهدا در دولت‌ها باید خدمت‌گزاری به مردم و دولت اسلام‌گرایی تجلی یابد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به بحران اشتغال جوانان کشور خاطرنشان کرد: امروز نه تنها زمینه اشتغال برای تحصیل‌کرده‌های وجود ندارد بلکه پدر خانواده نسبت به اهل و خانواده خود احساس شرمندگی می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز 50 درصد از ظرفیت صنعتی کشور فعال و 50 درصد تعطیل است، اضافه کرد: 41درصد در شهرک‌های صنعتی که قابل اندازه‌گیری بوده و بسیاری از کارگاه‌های مراکز تولیدی خارج از شهرک‌های صنعتی تعطیل یا نیمه‌تعطیل است.

افتخار و عزت ملت ما در سطح جهان به برکت حضور مردم است

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان اینکه ما می‌خواهیم دولتی در تراز دولت اسلامی برای خدمت‌گزاری به مردم تشکیل دهیم، گفت: افتخار و عزتی که امروز ملت ما در منطقه و سطح جهان دارد، به برکت حضور مردم است، اما وضعیتی که امروز ما شاهد آن هستیم قابل تحمل نیست و وضعیت اجتماعی و اقتصادی به هیچ عنوان مورد رضایت مردم نیست.

وی در ادامه  تحول در نظام اداری را امری لازم و ضروری دانست و ابراز کرد: رییس دولت و وزرا باید مدعی فساد باشند رییس‌جمهور باید پیش از قوه قضائیه با فساد برخورد کند باید اولین مدعی باشد نظام اداری صالح و سالم می‌تواند در کشور نقش‌آفرین باشد از این رو نیازمند تحول در مدیریت اجرایی هستیم، این تحول در نظام اقتصادی کشور هم لازم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی با بیان اینکه باید پرسید که نقدینگی کجا رفته است اظهار کرد:  برخی که سابقه بدحسابی در نظام بانکی دارند نقدینگی را می‌گیرند و دلالی می‌کنند ردیابی کنید و به مردم توضیح دهید که همه اینها از ضعف مدیریت اقتصادی و اجرایی است مردم خودشان در روز انتخابات ضعف مدیریت اجرایی و بی‌تدبیری اجرایی را جبران خواهند کرد.

وی با بیان اینکه رقیب دولت فعلی عملرد 4 ساله اوست خاطرنشان کرد: ما اعلام کردیم، می‌خواهیم دولت کار داشته باشیم این وضعیتی که در آسیب‌های اجتماعی داریم باید با اقدام جهادی و مدیریتی مردمی تمام مشکلات را حل کرد، این یعنی اینکه دولت اهل کار باشد، نه اینکه دولت خودش تاجر باشد و شرکت داشته باشد و برای خودش کار کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی با بیان اینکه آقایان آمار می‌دهند و می‌گویند درآمد کشور را افزایش داده‌ایم، تصریح کرد: می‌گویند مالیات گرفته‌ایم، بگویند از چه کسانی مالیات می‌گیرید، از یقه سفیدها که مالیات نمی‌دهند هم گرفته‌اید یا اینکه چند بار پیاپی از فقرا و کاسبان ضعیف گرفته‌اید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه ابراز کرد: به تعبیر وزیر محترم صنایع پنجاه درصد از ظرفیت صنعتی کشور فعال است و پنجاه درصد بقیه تعطیل است این شرایط به وجود آمده محصول تدبیر نادرست و ضعف مدیریت است ما معتقدیم امروز شرایطی که نسبت به کسب و کار، رکود، تعطیلی واحدهای تولیدی، وجود تحصیل کرده‌ها و جوانان بیکار و آماده کسب وکار وجود دارد شرایط بسیار نامطلوبی است.

وی در پایان گفت: وضعیت فعلی کشور قابل قبول نیست ما آمده‌ایم که اگر مردم خواستند با تمام قدرت مشکلات را رفع کنیم گفتند ستاد تشکیل دهید، گفتم هر کدام از مردم خودشان یک ستاد هستند و حاضر نیستم در این مسیر وام‌دار هیچ شخصی هیچ حزبی و هیج گروهی جز مردم باشم./873/ ۲۰۰/ص

ارسال نظرات