۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۴۹۳۹۳۱
امام جمعه بندپی غربی:

کاندیداها در فضای تبلیغات مصلحت کشور و نظام را در نظر داشته باشند

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این که کاندیداها باید در فضای تبلیغات خود مصلحت کشور و نظام را در نظر داشته باشند، گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از بیان برخی مطالب که موجب سوء استفاده دشمن می شود، پرهیز کنند.
محمد علی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، امام جمعه بندپی غربی شب گذشته در نشست بصیرتی در منطقه بزرودپی بابل با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، گفت: کاندیداها باید افرادی خودساخته و زیبنده به اخلاق اسلامی باشند تا در عرصه قدرت کمتر در دام انحراف قرار گیرند.

وی افزود: فردی که از نظر اخلاقی در همه جنبه ها به ویژه اخلاق سیاسی دارای مشکل باشد، دنیا و آخرت خود و مردم را تباه می سازد و مردم باید این ویژگی مهم را در نظر بگیرند.

استاد حوزه علمیه قانون گرایی و رفتارهای قانونی را از سوی کاندیداها و طرفداران آنها مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: مسؤولیت در نظام اسلامی یک عرصه قدرتنمایی نیست بلکه یک فضایی برای خدمت توأم با عبادت است.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداها تنها به بیان ویژگی های خود بپردازند و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

حجت الاسلام حاجی زاده فضای انتخابات را فرصتی برای تضارب آرا در جامعه عنوان کرد و گفت: انتقادها باید توأم با دلسوزی و ارائه برنامه ها برای رفع معضل در جامعه باشد تا نهایت به پیشرفت و تعالی منتهی شود.

وی افزود: جبهه بندی و دوقطبی سازی در جامعه به ضرر نظام اسلامی است و یک فضای هیجانی کاذب را در جامعه پدید می آورد.

امام جمعه بندپی غربی با بیان این مطلب که فضای تبلیغات انتخابات باید برنامه محور باشد، تأکید کرد: مردم باید برنامه های کاندیداها را با توجه به سوابق گذشته آن ها در حوزه مدیریت و براساس واقعیت های جامعه بسنجند.

وی ادامه داد: مشروعیت نظام اسلامی بر پایه فقه و شریعت اسلام است و مقبولیت آن با حضور مردم تأیید می شود و با توجه به مشارکت بالا در هر انتخابات در کشور، باید آن را یک همه پرسی عمومی برای حمایت از نظام اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این که کاندیداها باید در فضای تبلیغات خود مصلحت کشور و نظام را در نظر داشته باشند، گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از بیان برخی مطالب که موجب سوء استفاده دشمن می شود، پرهیز کنند.

وی با تأکید بر قانون گرایی در همه ابعاد انتخابات، اظهار داشت: هم در زمان تبلیغات انتخابات، هم در حین برگزاری و بعد از اعلام نتایج همه باید به قانون و رأی عمومی احترام بگذارند.

امام جمعه بندپی غربی تأکید کرد: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مهمترین مسأله در انتخابات مشارکت فراگیر و همگانی مردم در انتخابات است که موجب افزایش اقتدار ملی و بالا رفتن تراز نظام اسلامی در سطح جهانی خواهد شد./1313/202/ب2

ارسال نظرات