۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۹۳۹۰۸
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

حوزه های علمیه نقش آگاهی و بصیرت را در انتخابات دارند

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که حوزه های علمیه نقش آگاهی و بصیرت را در انتخابات دارند، گفت: روحانیان در مساجد می توانند مردم را به حضورحداکثری و انتخاب شخص اصلح دعوت کنند.
انتخابات

حجت الاسلام حامد شاه حیدری، معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با انتخابات، گفت: حضور حداکثری در انتخابات بابد اولویت اول تمام شش نامزد و مسؤولان نظام باشد.

وی افزود: زمانی که در یک کشور مردم مشارکت زیادی را در انتخابات داشته باشند، مردم با حضور خود، دشمنان  را ناامید کرده و به همه دشمنان می فهمانند که ما ملت خود را دوست داشته و خودمان سرنوشت کشورمان را انتخاب می کنیم.

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که مردم بدانند که این انقلاب به راحتی به دست نیامده، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران با خون های شهدا به دست آمده و مردم بدانند که در زمان انتخابات با انتخاب اصلح و یک فردی که دلسوز انقلاب است، دل شهدا را شاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: تقابل تفکر غربگرا و اسلام گرا از بارزترین خصوصیات انتخابات ریاست جمهوری امسال بوده که بعضی از کاندیداها تفکر غرب را داشته و نگاه به بیرون از مرزها و تعدادی دیگر نگاه به داخل کشور و دلسوز انقلاب هستند.

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که انقلابی بودن یکی از مصادیق شخص اصلح برای انتخابات است، اظهار داشت: سیاست عین دیانت یک فرد مسلمان باید باشد و همه ی افراد جامعه بدانند که دین جدا از سیاست نبوده است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه نقش آگاهی و بصیرت را در انتخابات دارند، گفت: روحانیان سعی کنند که در مساجد و منبرهای خود، مردم را نسبت به شخص اصلح دعوت کنند و برای مردم بیان کنند که کسی می تواند ریاست جمهوری را برعهده بگیرد که پشتیبان ولایت فقیه و دلسوز انقلاب باشد.

حجت الاسلام شاه حیدری افزود: طلاب در حوزه های علمیه درس را فدای انتخابات نکنند و طلابی که برای خود احساس وظیفه می کنند تا در تبلیغات شرکت کنند، از خواب و استراحت خود کم کنند زیرا امام خمینی(ره) می فرماید درس خواندن، نوعی انقلابی بودن است.

وی با توجه به این که درس و تبلیغ کردن شخص اصلح در صورت نیاز از طرف طلاب، منافاتی ندارد، ابراز داشت: روحانیان نقش اساسی در انتخابات کشور دارند، زیرا روحانیان در مساجد می توانند مردم را به حضورحداکثری و انتخاب شخص اصلح دعوت کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در پایان با اشاره به این که انصاف و دوری از اسراف دو ملاک برای نامزدهای ریاست جمهوری در دوران تبلیغات باید باشد، گفت: تقوا در تبلیغات از سوی ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری باید اولویت اول کاری آن ها باشد و نامزدها سعی نکنند با کم ترین کاری، دین خود را فدای انتخابات کنند./9707/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات