۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۹۳۷۴۰
مسؤول گروه جهادی فدائیان اسلام:

منتظر حضور طلاب جهادی در مناطق محروم هستیم

مسؤول گروه جهادی فدائیان اسلام، مشکلات بهداشتی را مهم‌ترین معضل مناطق محروم دانست و گفت: دست نیاز به سمت روحانیان فعالی که توان فعالیت در این مناطق دارند دراز می کنیم.
طلاب جهادی و التیام محرومیت طلاب جهادی و التیام محرومیت طلاب جهادی و التیام محرومیت

حجت الاسلام محمدرضا فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های گروه جهادی فدائیان اسلام عنوان کرد: فعالیت های این گروه جهادی در مناطق محروم و روستاهای دور افتاده با حضور بیش از 35 نفر از نیروهای جهادی انجام می شود.

وی افزود: در این گروه 5 نفر از طلاب برادر و خواهر نیز حضور دارند که در حوزه های مختلف در حال فعالیت تبلیغی جهادی هستند که تاکنون توانسته ایم در بیش از 5 روستای محروم فعالیت های جهادی انجام دهیم.

مسؤول گروه جهادی فدائیان اسلام تصریح کرد: خواهران طلبه در حوزه تبلیغ چهره به چهره، برگزاری مسابقه و جشن شادی برای کودکان و ارائه مشاوره به خانواده افرادی که دچار آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد شده اند، فعالیت های بسیار خوبی انجام داده اند و طلاب برادر نیز در کارهای عمرانی، فرهنگی و برگزاری نماز جماعت، تلاش شبانه روزی داشته اند.

حجت الاسلام فراهانی آسیب شناسی و بررسی مشکلات موجود در روستاهای محروم را از دیگر برنامه های این گروه جهادی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در این روستاها وجود دارد، مربوط به مشکلات بهداشتی ناشی از آب آلوده است و با توجه به استحمام افراد با این آبهای آلوده، بیماری های فراوان پوستی و قارچی و همچنین بیماری های دهان و دندان در این مناطق شایع است.

وی اضافه کرد: ساخت حمام و سرویس بهداشتی و منبع آب و نیز ساخت مسجد از مهم‌ترین کارهایی است که توسط این گروه تاکنون صورت گرفته است و هزینه ای بالغ بر 5 میلیون تومان نیز برای لوله کشی آب سالم به این مناطق جمع آوری و اختصاص داده شده است و امیدواریم این مشکلات مرتفع شوند.

مسؤول گروه جهادی فدائیان اسلام تأکید کرد: فعالیت دیگری که به تازگی توسط این گروه جهادی انجام شده است، اعزام خواهران طلبه در سه روز آخر هفته به روستاهای مناطق محروم به منظور تبلیغ و فعالیت های فرهنگی است که همین موضوع باعث ارتقای آگاهی های دینی و معرفتی ساکنین این روستاهای شده است.

وی در ادامه ابراز کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نیز فعالیت های خوبی در این مناطق را آغاز کرده است که البته بیشتر فعالیت ها در زمینه های بهداشتی، عمرانی، طب سنتی، اقتصاد مقاومتی و فرهنگی برعهده طلاب و روحانیان است.

وی در پایان با اشاره به کمبود طلبه جهادی برای فعالیت در مناطق محرم یادآور شد: نیاز شدیدی که در روند خدمت رسانی به مناطق محروم وجود دارد، حضور طلاب جهادی است و ما دست نیاز به سمت روحانیان فعالی که توان فعالیت در این مناطق دارند دراز می کنیم و امیدواریم طلاب و روحانیان جهادی برای خدمت رسانی به روستاهای محروم کرمان به کمک ما بیایند و ما نیز سعی می کنیم تا نیازهای مالی و معیشتی و اقامتی آنها را تأمین کنیم تا آنها علاوه بر تحمل سختی های منطقه، سختی های مالی و معیشتی را تحمل نکنند./872/ت۳۰۲/ج

گزارش تصویری مرتبط

ارسال نظرات