۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۹۳۶۹۹
رییس شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی:

آیت الله قریشی از مفاخر قرآنی کشور است

حجت الاسلام کریمی گفت: آیت الله قریشی از جمله مفاخر فرهنگی، دینی و قرآنی کشور و استان بوده که به عنوان یک شخصیت قرآنی در عرصه های مختلف علمی و مذهبی سرآمد روحانیت استان است.
قریشی

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، رییس شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: آیت الله سید علی اکبر قریشی از جمله مفاخر فرهنگی، دینی و قرآنی کشور و استان هستند که به عنوان یک شخصیت قرآنی در عرصه های مختلف علمی و مذهبی سرآمد روحانیت استان بوده اند.

وی گفت: آیت الله قریشی در طول سالیان گذشته به عنوان پژوهشگر نمونه کشوری انتخاب شد که در کشور انگشت شمارند و این افتخاری برای استان آذربایجان غربی است؛ قاموس قرآن یکی از تألیفات این عالم ربانی است که در حقیقت قاموس است و مشتمل بر کلید واژه هایی منحصر به فردی است که در حال حاضر هم استفاده می شود.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه آیت الله قریشی عمر با برکت خود را در راه ترویج فرهنگ قرآنی و دینی سپری کرده، گفت: این عالم بزرگوار به خوبی حق قرآن و عترت، دو امانت پیامبر اسلام را ادا کرده اند و با توجه به حلق آثاری را در زمینه قرآن و هم در رابطه با اهل بیت(ع) تألیف کرده اند که به عنوان شخصیت علمی – قرآنی در کشور شناخته می شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی گفت: آیت الله قریشی روحیات عجیبی دارند، بسیار با حوصله و در عین حال جدی و پیگیر هستند و اینکه با وجود 89 سال هنوز دست از تألیف و پژوهش بر نداشته اند نشان از عشق  و علاقه وافر ایشان به مابحث علمی است.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله قریشی روحانی مردمی و صبوری هستند و با لایه های جامعه و اقشار مختلف مردم ارتباط دارند.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به فعالیت های انقلابی آیت الله قریشی، گفت: این روحانی مبارز در جریان فعالیت های انقلابی علیه رژیم طاغوت بارها به ساواک احضار و حتی ممنوع المنبر و تبعید شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: آیت الله سید علی اکبر قریشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مدافع دیدگاه های امام  و رهبری بودند و در اجلاس خبرگان از جمله شخصیت هایی بودند که بر رهبری مقام معظم رهبری تأکید داشتند و امروز هم مدافع جایگاه ولایت هستند./302/936/ب1

ارسال نظرات