۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۹۳۶۵۳
فضل الله:

حجاب نماد مقابله با جهالت و خرافات است

امام جمعه بیروت حجاب اسلامی را نماد مقابله با جهالت و خرافات و غلوگرایی عنوان کرد.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در مراسم جشن تکلیف جمعی از دختران که از سوی مرکز اسلامی فرهنگی این روحانی در منطقه حاره حریک برگزار شد، گفت: دختران با رسیدن به سن تکلیف وارد مرحله مسؤولیت و وفاداری به پیامبر اکرم(ص) می شوند. خانواده ها مسؤولیت بزرگی در گرایش فرزندان خود به ارزش های اسلامی و همه ادیان آسمانی دارند.

وی افزود: خانواده ها باید فرزندانی به جامعه تقدیم کنند که بتوانند مسؤولیت های الهی را به خوبی ادا کنند و به گسترش ارزش های محبت و رحمت و تحکیم ارتباط با دیگران بپردازند.

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به اینکه حجاب یک قطعه پارچه نیست، تصریح کرد: حجاب نماد مقابله با جهالت و خرافات و غلوگرایی است، کینه ها را از دل دور می کند و پرده ای در برابر فساد و خودخواهی به شمار می آید. تقسیم بندی جامعه بر اساس حجاب و برانگیختن احساسات، شرم آور است زیرا حجاب یک وظیفه دینی محسوب می شود.

امام جمعه بیروت بر لزوم بازنگری غرب نسبت به حجاب و به حاشیه راندن بانوان محجبه تأکید کرد و ادامه داد: به حاشیه راندن بانوان محجبه در غرب توهین به جایگاه انسانی و نقش مثبت آنان در جامعه است.

وی خاطرنشان ساخت: هنگامی که دختران خود را بر اساس این ارزش تربیت کنیم، احساس آرامش و ثبات به ما دست می دهد. همه فسادهای موجود در جامعه از دوری ما نسبت به جوهره دین نشأت می گیرد./980/ب902/د

ارسال نظرات