۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۴۹۳۶۵۲
مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه:

علما گفتمان مردم سالاری دینی را گسترش دهند

حجت الاسلام زمانی گفت: وظیفه ما این است که مبحث مردم سالاری دینی را گسترش بدهیم و در عین حال به همه بشریت احترام بگذاریم چرا که این موضوعات در دین ما هم مورد توجه است.
حجت الاسلام زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام زمانی، مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در همایش «سفیر هدایت» که به مناسبت بزرگداشت مبعث پیامبر اکرم(ص) ظهر امروز 5 اردیبشهت در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد، به بیان صفات پیامبر(ص) در قرآن پرداخت.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگو و اسوه در زندگی کافی است، افزود: یکی از مهمترین صفاتی که در قرآن برای پیامبر آورده شده این است که برای تبلیغ معارف و تببین دین و نجات مردم از مفاسد بسیار تلاش و کوشش می کرد.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه ادامه داد: شجاعت در تبلیغ دین دومین صفت از صفات پیامبر است که در قرآن آمده است که برای گسترش دین در عالم از کسی ترسی نداشت.

وی با بیان اینکه رأفت به مومنان ازدیگر صفات ذکر شده پیامبر در قرآن است، تصریح کرد: در حال حاضر علمای اسلامی باید رأفت داشته باشند چرا که آمریکا هدفش این است که اسرائیل در امنیت باشد و امت اسلامی یکدیگر را بکشند.

حجت الاسلام زمانی اظهار کرد: خداوند اقامه حکومت اسلامی را به پیامبر(ص) در زمان بعثت داد و در حال حاضر علمای شیعه و سنی باید دست یکدیگر را بگیرند و عقد اخوت با هم داشته باشند.

وی در بخش دیگر ی از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: وظیفه ما این است که مبحث مردم سالاری دینی را گسترش بدهیم و در عین حال به همه بشریت احترام بگذاریم چرا که این موضوعات در دین ما هم مورد توجه است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به وظیفه ما در برابر غیر مسلمانان ابراز کرد: محبت و عدالت تابلوی قرآنی ما است که در حال حاضر دین به مردم نادرست معرفی شده و مسلمانان با یکدیگر در حال جنگ هستند و این درحالی است که اسلام سفارش به محبت به غیر مسلمانان دارد.

گفتنی است، این همایش با حضور 800 نفر از علمای شیعه و اهل سنت استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مشهد برگزار شد./۲۰۲/۹۳۴/ب۱

ارسال نظرات