۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۵۶۲
مسؤول حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهرستان تویسرکان:

مبعث گشایش راه سعادت به روی انسان ها است

مسؤول حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهرستان تویسرکان، گفت: هدف خداوند متعال از بعثت پیامبر اکرم(ص)، به کمال رساندن و هدایت انسان به راه تعالی و سعادت بوده است.
مبعث

حجت الاسلام مرتضی موحدی، مسوول حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهرستان تویسرکان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، به مناسبت بعثت پیامبر اکرم(ص) گفت: قرآن کریم می فرماید که خداوند متعال با مبعوث کردن رسول اکرم(ص) بر مومنان منت نهاد زیرا پیامبری از جنس خود مردم که دارای خلق عظیم و بسیار رحیم و مهربان است، برای هدایت ایشان فرستاد.

وی ادامه داد: شخصیت آسمانی حضرت محمد(ص) و زندگی و سیره ایشان در عمل الگویی برای زندگی بشریت است و ایشان در تمامی فضایل انسانی پیشرو و چراغ هدایتی در عالم بشریت هستند.

مسؤول حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهرستان تویسرکان، ابراز داشت: بعثت پیامبر اکرم(ص) نعمت و رحمتی بزرگ برای انسان ها است زیرا الگوی والایی دارند که تمام اعمال و گفتارش نور، رحمت و عقلانیت و معنویت است.

وی افزود: هدف خداوند متعال از بعثت، به کمال رساندن انسان است و از این طریق پیامبری  فرستاد که با هدایت انسان از طریق آموزه ها و دستورات قرآن کریم، انسان را به راه تعالی و سعادت رهنمون باشد.

حجت الاسلام موحدی بیان کرد: ما هر روز می توانیم مبعوث شویم اگر به دعوت الهی لبیک بگوییم و هرچه بیشتر از رسول اکرم(ص) که پیام آور این دعوت است و تعالیم دین الهی تأسی کنیم و در مسیر تعالی قدم برداریم.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، مبانی و ارزش های آن نیز ادامه مسیر پیامبر اکرم(ص) و از الطاف بزرگ الهی برای جامعه و نظام ما و راهی به سوی تعالی و سعادت مردم و همه مسلمانان جهان است.

مسؤول حوزه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهرستان تویسرکان، ادامه داد: می توان گفت که انقلاب اسلامی خودش یک مبعث بود، زیرا مردم به تأسی از رهبری قیام کردند که در مکتب رسول اکرم(ص) رشد یافته بود و هدف والای ایشان را دنبال می کرد.

وی در پایان گفت: ثمره انقلاب اسلامی، عملی شدن دستورات و مبانی اجتماعی و سیاسی اسلام در حد و توان مردم و مسؤولان نظام بودده است و همه ما باید برای تحقق هرچه بیشتر این آرمان های بزرگ و الهی و رسیدن به سعادت نهایی تلاش کنیم./۳۰۲/۹۷۹/ب۱

ارسال نظرات