۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۹۳۵۴۳
رييس تبليغات اسلامي بجنورد؛

نشر و انتقال پيام بعثت رسالت مهم روحانيان و مبلغان است

رييس اداره تبليغات اسلامي بجنورد با اشاره به سالروز بعثت خاتم النبيين حضرت محمد(ص)، گفت: يكي از وظايف و رسالت هاي روحانيان و مبلغان نشر و انتقال پيام هدايت بخش بعثت است.
عید مبعث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام ناصر هدايتي، رييس اداره تبليغات اسلامي بجنورد امشب درجشن مبعث رسول گرامي اسلام(ص) درجمع مردم ولايتمدار بجنورد، با تبريك سالروز بعثت نبي مكرم اسلام حضرت محمد(ص)، اظهار داشت: بعثت پيامبر اسلام(ص) فرصت مناسبي براي نشر و انتقال پيام و حقيقت معنوي اسلام است.

وي افزود: بعثت پيامبر اكرم(ص) كه مسلمانان به عنوان عيد بزرگ مبعث هر ساله آن را جشن مي گيرند از بزرگترين نعمتهاي خداوند متعال براي بشريت به شمار مي رود؛ چراكه بعثت فرصت ذي قيمتي براي درك عمق حقيقت هستي است كه مسلمانان با تعمق در اصل پيام آن نقشه راه سعادت و كمال خود را پيدا مي كنند.

حجت الاسلام هدايتي اضافه كرد: خداوند كريم در 27 رجب با بعثت پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) زمينه احترام به كرامت انسان، تقويت وحدت بين مسلمين و اخوت اسلامي را فراهم كرده و به اين طريق حجت را براي انسان ها  به كمال رساند تا انسان ها در زندگي روزمره خود الگويي روشن و قاطع داشته باشند.

دبير ستاد ساماندهي شؤون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي شهرستان بجنورد ادامه داد: حضرت محمد(ص) بالاترين مظهر رحمت و عطوفت الهي است و ما انسان ها به ويژه روحانيان و مبلغان بايد به‌عنوان امت اسلام علاوه برحفظ وحدت و اخوت اسلامي در بين خود رسول خدا(ص) را در همه ابعاد وجودی‌شان به جهانيان معرفی كنيم.

وي تصريح كرد: حضرت محمد(ص) به عنوان اشرف مخلوقات داراي كاملترين صفات اخلاقي و انساني است كه در عصر جاهليت براي تغيير باورهاي غلط و خرافي مردم جاهل آن دوران مشقت هاي فراواني را تحمل كرد؛ ولي در راه ايمان و عقيده خود كه دستور و وحي خداوند منان بود ذره اي ترديد و عقب نشيني نكرد.

حجت الاسلام هدايتي خاطرنشان كرد: در عصر جاهليت كه خرافه پرستي، تعصبات بيجا و سنت هاي غلط نظير زنده به گور كردن دختران رواج داشت و اعراب و اشراف جاهلي به رفتار خشن و خرافي خود فخر مي فروختند پيامبر رحمت و مهرباني علاوه بر بندگي خالصانه خود با معبود براي هدايت انسان ها مبعوث شد.

وي اظهار داشت: درحقيقت پيامبر اسلام(ص) در 27 رجب براي نجات بشريت از ظلم، گناه، دختركشي و خرافه پرستي به عنوان الگويي كامل از انسانيت و روح باري تعالي برانگيخته شد و انسان منصف بايد در برابر اين همه عظمت و بخشندگي خداوند متعال و بزرگواري و انسانيت حضرت محمد(ص) سر تعظيم فرود آورد.

حجت الاسلام هدايتي با بيان اينكه ما بايد قدردان نعمت بعثت باشيم، افزود: اين مبعث مبدأ همه فضايل در حق همه انسان ها تا قيامت است كه سعادت و خوشبختي انسان را هم در دنيا هم در آخرت تضمين مي كند.

وي اضافه كرد: بعثت رسول اکرم(ص) در طول تمام قرون ایمان، عزت و افتخار را برای مسلمان به ارمغان آورده و عالم بشريت را به سوي سعادت و تعالي رهنمون مي كند كه واجب است در نشر و انتقال آن به جهانيان و نسل هاي بعد همت گماريم.

حجت الاسلام هدايتي با بيان حديثي از حضرت علي(ع) در نهج البلاغه، ادامه داد: در نهج البلاغه امیرمؤمنان(ع)، هدف از بعثت را اعلام رسالت به جهانیان معرفی می کند؛ چرا که او باید هم بشارت دهنده و هم انذار کننده به بندگان باشد، در اين راستا بندگان هم بايد با قدرداني از اين نعمت معنوي و عظيم به نشر و تبيين پيام اين روز بزرگ بپردازند.

رييس اداره تبليغات اسلامي بجنورد تصريح كرد: با توجه به اينكه در اين برهه زماني اسلام و دين محمدي آماج حملات و توطئه هاي دشمنان قرار گرفته است بر تك تك مسلمانان به ويژه مبلغان و روحانيان واجب است تا با تبيين ،نشر و انتقال پيام معنوي اين روز بزرگ قدمي كوچك در حفظ و پاسداشت اسلام ناب محمدي بردارند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات