۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۹۳۵۰۲

اخبار کوتاه از آستان قدس رضوی

ثبت ۲۳ رقبه موقوفه جدید در آستان قدس رضوی، برگزاری جسن های مبعث پیامبر اکرم(ص) و تح/صیل رایگان ۲۵۰ دانشجوی محروم در دانشگاه امام رضا(ع)، از جمله اخبار کوتاه آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رضا دانشور ثانی، معاون حقوقی آستان قدس رضوی از ثبت 23 رقبه موقوفه جدید در آستان قدس رضوی، طی سال 95 خبر داد و گفت: تعداد درخواست هاي تقاضاي وقف و صلح در سال 1395، 48 مورد بوده که از این تعداد 23 مورد پذیرفته و 8 مورد هم در دست اقدام است.

حجت الاسلام دانشور ثانی افزود: مابقی موارد وقفی به علت نداشتن برخي از شرايط وقف از جمله عدم سند مالكيت، عدم تصرف متقاضي و داشتن معارض و يا درخواست سرمايه گذاري مورد پذیرش قرار نگرفته است.

 

برگزاری جشن مبعث پیامبر اکرم(ص) در بارگاه منور رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، روز بزرگی برای تاریخ و بشریت است که جایگاه ویژه ­ای در فرهنگ مسلمانان دارد، گفت: همزمان با شب مبعث، ویژه برنامه ای از ساعت 20 تا 22 در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است که در آن حجت ­الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر به ایراد سخنرانی می ­پردازد و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مدیحه سرایی و شعرخوانی خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین همزمان با 27 رجب، ویژه برنامه‌ جشن با شکوهی با حضور تولیت آستان قدس رضوی از ساعت 10 تا 12 برگزار می ‌شود. در این ویژه برنامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی به ایراد سخنرانی می پردازد و آقایان مشكيني، طاهری و میرداماد به مولودی خوانی و شعرخوانی خواهند پرداخت.

 

تحصیل رایگان 250 دانشجوی محروم در دانشگاه امام رضا طی سال 95

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوي با بيان اين كه «طرح بورسيه تحصيلي امام رضا(ع)» با همكاري معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوي و دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) اجرايي شده است، گفت: در سال 95، 250 دانشجوي محروم بصورت رايگان در اين دانشگاه مشغول به تحصيل شدند.

مصطفي خاكسار قهرودي تصريح كرد: اين طرح در راستای تحقق منشور هفت‌گانه ابلاغی رهبر معظم انقلاب و با مساعدت ویژه‌ تولیت آستان قدس رضوی انجام شده كه طي آن بخشي از ظرفیت پذیرش ورودی سال 1395 اين دانشگاه در مقطع کارشناسی به دانش‌آموزان ممتاز و بي ‌بضاعت با ارائه‌ تسهیلات ویژه اختصاص يافته است.

وی در پايان گفت: در منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب بر استفاده از امکانات و توانایی ‌های آستان قدس رضوي برای ارائه خدمات بهتر و گسترده ‌تر به زائران و مجاوران محروم این آستان مقدس تأكيد شده است./820/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات