۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۹۳۴۳۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

نهادینه شدن فرهنگ ناب محمدی زمینه­ ساز ارتقای جامعه اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ترویج بیش از پیش فرهنگ ناب محمدی در جامعه، گفت: نهادینه شدن این فرهنگ زمینه­ ساز ارتقای مادی و معنوی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد، امروز در این آیین جشن تکلیف دانش آموزان دختر شهرستان بجنورد، اظهار کرد: جشن تکلیف نقطه آغازی برای حرکت به سوی خوبی ها است و والدین و مربیان فرزندان در این راه مسئولیت خطیری دارند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: انسان‌ها با مکلف شدن به کرامت انسانی می‌رسند و جشن تکلیف، جشن شرافت یافتن است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دختران و پسران وقتی به سن تکلیف می‌رسند خداوند مسؤولیت‌ها و تکالیفی را بر دوش آن‌ها می‌گذارد، خطاب به دانش­ آموزان ­ مکلف­ شده، افزود: امروز شما دختران به این جایگاه رسیده‌اید و باید مراقب رفتار، کردار و گفتار خود باشید تا موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم کنید.

وی تصریح کرد: جشن تکلیف جشن شکوفایی ظرفیت‌ها و جشن نور است و شما باید در این زمان از خدای بزرگ بخواهید نماز و روزه مقبول و عفت، حیا، صداقت و رستگاری را به شما عطا کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه گفت: نماز همچون نهری است که ما روزانه پنج مرتبه در آن خود را تطهیر می‌کنیم به همین دلیل بهتر است انسان‌ها نماز خود را به جماعت و در مساجد و یا حسینیه‌ها بخوانند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از دانش آموزان مکلف خواست به همراه پدر و مادر خود در نماز جماعت و نماز جمعه شرکت کنند.

رییس شورای استانی حوزه ­های علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: بعد از رسیدن فرزندان به سن تکلیف، مسؤولیت والدین و مربیان آنها بسیار سنگین تر می شود، از این رو باید برای رسیدن فرزندان به کمال، برنامه ریزی های بیشتری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن عید مبعث، اضافه کرد: زیربنای همه امور یک کشور را فرهنگ تشکیل می دهد و این فرهنگ است که می تواند در راستای نهادینه کردن هر علم و عملی مؤثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ترویج بیش از پیش فرهنگ ناب محمدی در جامعه، افزود: نهادینه شدن این فرهنگ زمینه­ ساز ارتقای مادی و معنوی و فلاح و رفاه جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید مسائل دینی و فعالیت های اجرایی ما بر مبنای فرهنگ ناب اسلام باشد، ادامه داد: گاهی مسیر درست، به تنهایی برای فرزندان و حتی خانواده ها قابل شناخت و تشخیص نیست و در این زمان، پیروی از مکتب اسلام و نهادهای دینی و مراجع تقلید، می توانند راهنما و راهگشای انسان به سمت و سوی صراط مستقیم باشند.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: هدایت نسل جوان به سوی فرامین الهی از سوی روحانیان و ائمه جماعت مساجد و به‌ ویژه هیئات مذهبی می­ تواند نقش مهمی در ارتقای بُعد معنوی نسل جدید کشور داشته باشد./9314/۲۰۲ب2

ارسال نظرات