۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۹۳۴۱۷
آیت الله مکارم شیرازی:

حضرت ابوطالب همانند امیرمؤمنان مظلوم است

حضرت آ‌یت الله مکارم با بیان این که حضرت ابوطالب همانند امیرمؤمنان واقعا مظلوم بود، گفت: جمعی از کسانی که افکار بنی امیه دارند اصرار می کنند که ابوطالب به رسول اکرم(ص) ایمان نیاورده است، در حالی که مدارک، دلالت بر ایمان محکم او به پیامبر گرامی اسلام می کند.
درس خارج آ‌یت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روز رحلت حضرت ابوطالب پدر امام علی(ع) گفت: حضرت ابوطالب همانند امیرمؤمنان واقعا مظلوم بود.

وی افزود: جمعی از کسانی که افکار بنی امیه دارند اصرار می کنند که ابوطالب به رسول اکرم(ص) ایمان نیاورده است، در حالی که در تفسیر نمونه دلایل و مدارک را آورده ایم که دلالت بر ایمان محکم او به پیامبر گرامی اسلام می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که با اشاره به سخنی از مرحوم علامه امینی درباره حضرت ابوطالب اظهار داشت: ایشان می گوید کسانی که افکار اموی یا مشابه آن داشتند، سعی می کردند افرادی را که با امیرمؤمنان علی(ع) ارتباط دارند را بکوبند.

وی ادامه داد: در میان اصحاب پیامبر، ابوذر علاقه خاصی به امام علی(ع) اما درباره او چه مسائلی که مطرح کردند، ابوطالب پدر علی(ع) بود و بغضی که نسبت به امیرمؤمنان داشتند را برپدر ایشان پیاده کردند و به دروغ می گویند که ابوطالب ایمان نداشته است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که آنچه که مرتبط با امیرمؤمنان بوده را تخریب می کردند، ابراز داشت: بالاخره آفتاب زیر ابرها نمی ماند و آشکار می شود، کتاب هایی در ایمان ابوطالب نوشته شده و دلایل روشنی دارد.

وی عنوان کرد: در برابر دشمنانی که اصرار بر نفی ایمان حضرت دارند جواب های بسیاری وجود دارد که طلاب باید از آن ها آگاهی کامل داشته باشند./1323/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات