۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۹۳۴۰۹
حجت الاسلام پناهیان:

محبت اهل بیت جلوه ای از عشق خداوند به مردم است

استاد حوزه علمیه محبت اهل بیت(ع) را جلوه ای از محبت و عشق خداوند به مردم دانست و گفت: در روایت آمده است که خداوند فروبردن غضب و نوشیدن جرعه صبر از سوی بنده اش را دوست می دارد.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان ظهر دوشنبه در مراسم سخنرانی پیش از نماز ظهر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: فرآیند تعلیم و تربیت از محسوسات شروع می شود تا معقولات و معرفت های عالی تر ادامه پیدا می کند. شناخت خداوند از این طریق مستلزم شناختن افراد خوب و اولیای خداوند است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وجود صفات خداوند در اولیائش و پیامبران و ائمه اطهار(ع) افزود: اوج مهربانی و صفات عالی خداوند را می توان با اولیای خداوند و شهدا درک کرد و با تفکر در شخصیت آنان به سطح عالی تر معرفت یعنی معرفت خداوند نائل شد.

وی با ذکر آیه ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: قرآن کریم در رابطه با پیامبر می فرماید: «او حریص بر شما مردم است» و می توان از همین اوج مهربانی پیامبر اکرم(ص) به اوج مهربانی و عشق خداوند در هدایت و دستگیری مردم پی برد.

حجت الاسلام پناهیان با ذکر نمونه ای از عشق خداوند به مردم افزود: عشق خداوند و اولیای الهی بر مردم مانند عشق یعقوب به یوسف است که در فراق او نابینا گشت و حتی به کمترین نشانه ای از او مانند بوی پیراهنش قانع بود. توجه حتی کم مقدار به خداوند و اولیای او، توجه و مهربانی چند برابر آنان نسبت به ما را در پی دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ناشکری های قوم بنی اسرائیل نسبت به آیات و نشانه های الهی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) مسلمانان را از شبیه شدن به قوم بنی اسرائیل به دلیل عدم تفکر آنان بر روی آیات و نشانه های الهی منع کردند. محبت و عشق ائمه به ما نشانه و آیتی الهی است که باید درباره آن به تفکر پرداخت تا از طریق این محبت به محبت خداوند رسید./202/933/ب1

ارسال نظرات