۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۹۳۳۵۸
استاد اخلاق حوزه علمیه:

فلسفه وجودی حوزه تعقیب رسالت نبوی است

حجت الاسلام سلامتی گفت: فلسفه وجود حوزه های علمیه تعقیب رسالت نبوی و در واقع تبلیغ دین است که این وظیفه از سوی شرع مقدس اسلام بر عهده طلاب و روحانیان گذاشته شده است.
حجت الاسلام سلامتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی استاد حوزه علمیه ارومیه صبح امروز در جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه که به مناسبت شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) و در آستانه  مبعث رسول اسلام برگزار شد، اظهار کرد: طلاب باید قدر لحظات تحصیل در حوزه را بدانند و از این فرصت استثنایی که توفیقی از سوی خداوند است، به نحو احسن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی حوزه های علمیه تعقیب رسالت نبوی و تبلیغ دین است که این وظیفه از سوی شرع مقدس اسلام بر عهده طلاب و روحانیان گذاشته شده است.

حجت الاسلام سلامتی گفت: تبلیغ دین و دست‌گیری از مؤمنان در ارتباط با مسائل دنیوی و معنوی بر عهده طلاب و حوزویان است و مراکز علمی دیگر زمینه هایی در این کار ندارند.

وی تعلم معارف الهی و اثرگذاری بر جامعه را دو رسالت مهم طلاب و حوزویان خواند و خاطرنشان کرد: طلاب و حوزویان باید از جهت علمی شایستگی لازم را داشته باشند چراکه امروزه تقاضا از طلاب خیلی زیاد است و این امر مسؤولیت حوزویان را خطیر می کند.

وی تأکید کرد: امروزه استعدادها و امکانات نسبت به گذشته افزایش یافته است بنابراین طلاب باید با استفاده از ابزارهای روز، تلاش و اطلاعات خود را به روز کنند.

وی تأکید کرد: طلاب باید در یادگیری مطالب به نحو احسن تلاش کنند تا بتوانند در جامعه اثرگذار باشند نه اینکه جامعه در آنها اثر بگذارد و منحرف شوند.

حجت الاسلام سلامتی در پایان بر لزوم تهذیب و تزکیه نفس تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروزه روح خودسازی و توسل به ائمه اطهار در بین طلاب و در حوزه های علمیه کم رنگ شده است که باید در این زمینه توجه جدی صورت گیرد./202/936/ب1

 

ارسال نظرات