۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۹۳۳۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

پذیرش دانش‌آموزان مدارس صدرا در حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام حسینی گفت: تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان تحصیل کرده در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برای ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه پذیرش می‌شوند.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی عصر امروز در بازدید از مدارس پسرانه و دخترانه صدرا در تبریز با اشاره به این‌که فعالیت این مدارس با آثار و برکات معنوی بسیاری در طول سال‌های گذشته همراه بوده است، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با تاسیس مدارس صدرا گام مهمی در تعلیم و تربیت دینی دانش‌آموزان برداشته است.

وی با بیان این‌که نظام آموزشی حاکم بر این مدارس می‌تواند الگویی برای دیگر مراکز علمی و آموزشی باشد، خاطرنشان کرد: تمامی خانواده‌ها خواهان تربیت دینی فرزندان خود در مدارس هستند، از این رو نباید آموزش و پرورش تنها به بحث‌های آموزشی در کلاس‌های درسی تمرکز داشته باشد و از تربیت آینده‌سازان جامعه غفلت کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان تحصیل کرده در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برای ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه پذیرش می‌شوند، گفت: تعداد این مدارس متناسب با میزان استقبال خانواده‌های آذربایجانی در استان نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خواستار حمایت جدی سازمان آموزش و پرورش در راستای توسعه کمی مدارس صدرا در استان شد و افزود: هر قدمی که در راستای تربیت دینی دانش‌آموزان برداشته شود، به همان میزان آینده نظام و اخلاق اجتماعی تضمین می شود.

وی با بیان این‌که نظام اسلامی ایران در آینده نیازمند نیروی انسانی خلاق، توانمند، مؤمن، متعهد و مبتکر است، گفت: امروز همگان برای تداوم آرمان‌های و ارزش‌های انقلاب اسلامی مسؤول هستیم و برای آینده این مملکت همین امروز باید چاره‌اندیشی شود، از این رو در جهت تربیت نیروی انسانی انقلابی باید گام‌های اساسی برداشته شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در کنار ارایه دروس متداول در دیگر مدارس، توانسته با برگزاری کلاس‌های ویژه جهان‌بینی دانش‌آموزان را نسبت به مسائل پیرامون خود مبتنی بر مبانی دینی قرار دهد، افزود: با این جال علی‌رغم استقبال گسترده خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان در این مراکز علمی، هنوز بستر لازم برای جذب حداکثری فراهم نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از گسترش بی‌حد و اندازه مدارس غیرانتفاعی در کشور و وضعیت فرهنگی نامناسب در این مراکز گفت: متأسفانه در برخی مدارس غیرانتفاعی نه تنها آموزش بلکه تربیت دانش‌آموزان نیز خدشه‌دار شده است، در چنین فضایی باید به فکر فرهنگ جامعه باشیم./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات