۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۴۹۳۳۰۵
سخنگوی شورای نگهبان:

رای شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها به امضای تمام اعضا رسیده است

سخنگوی شورای نگهبان در یادداشتی درباره شایعات متعدد انتخاباتی نوشت:آنچه برای شورای نگهبان رسمی و قطعی است اینکه نتایج اعلام شده به امضا تمام اعضا این شورا رسیده است.
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری رسا, عباسعلی کدخدایی یادداشتی را درباره شایعات متعدد انتخاباتی در صفحه رسمی تلگرامی خود منتشر کرده است که متن آن به این شرح است:

شایعات موخر!

شایعه، شایعه است چه قبل از اعلام و یا اقدام و چه متعاقب آن. اگر چه نوع آن متفاوت است لیکن هدف آن خیلی فرق نمی کند. مثلا در قبل از اعلام اسامی داوطلبین به طور رسمی، اسامی فرضی گمانه زنی می شد و الان و پس از اعلام اسامی، پیرامون اینکه فلانی چند رای آورده و یا اعضا هر کدام به چه کسی رای داده اند، شایعه ساخته می شود. آنچه برای شورای نگهبان رسمی و قطعی است اینکه نتایج اعلام شده به امضا تمام اعضا این شورا رسیده است. یعنی نتایج نهایی مورد قبول همه اعضا بوده و این قابل تردید نیست. پس لطفا کسی زحمت به خود ندهد و تلاش برای رای خوانی افراد نکند که نه تنها به نتیجه ای نمی رسد، بلکه هیچ فایده ای نیز بر آن مترتب نخواهد بود. رای پایانی شورای نگهبان مورد قبول همه اعضا قرار گرفته است.»

گفتنی است در پُستی دیگر از سوی سخنگوی شورای نگهبان موضوع پخش زنده مناظره با تیتر مناظره بر وزن فوتبال تحلیل شده است چنانکه در این یادداشت آمده است:

مناظره بر وزن فوتبال!

چند روز گذشته بحث مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری داغ شد و اینکه زنده باشد یا مرده، موضوع اصلی بود. از جهت قانونی تفاوتی بین زنده بودن یا نبودن  مناظره وجود ندارد و اصولا قانون در این خصوص ساکت بوده و همه امور آن منوط به تصمیمات کمیسیون تبلیغات موضوع ماده ۶۲ قانون انتخابات است.

اما جدای از بحث قانونی، نمی توان از این نکته غافل شد که مناظره خود، دارای شوری است که می تواند منتقل به مردم شود و در قیاس با مسابقات فوتبال، همانگونه که تماشای فوتبال در استادیوم شور و حال دیگری دارد و متفاوت با تماشای آن از طریق گیرنده در منزل است،  مناظره زنده نیز حال و هوای دیگری دارد، بلکه  مناظره غیر زنده به مثابه تماشای  فوتبال در روز بعد از انجام مسابقه است که حال و هوای چندان مطلوب و دلچسبی ندارد!»/۸۳۷/د۱۰۱/ج۱

ارسال نظرات