۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۹۳۲۲۳
بانو مجتهده صفاتی:

تحول حوزه باید برپایه مبنای فکری صحیح صورت گیرد

بانو مجتهده صفاتی با بیان این که تحول باید بر پایه و مبنای فکری درست و اهدافی متعالی باشد، گفت: طلبه باید درد زمان و جامعه را بفهمد و براساس آن دردها، به مردم و نیاز جامعه پاسخ دهد و این مهم با یک تحول عمیق در حوزه‌های علمیه میسر می‌شود.
صفاتی

بانو مجتهده صفاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت تحول در حوزه‌های علمیه، گفت: تحول باید بر پایه و مبنای تفکری صحیح و اهدافی متعالی باشد.

وی افزود: تحول در حوزه‌های علمیه باید به درستی مدیریت و برنامه‌ریزی شود بنده بارها به این نکته اشاره کرده‌ام که لازم است نیروهای زبده و نخبه در حوزه‌های علمیه جدا شوند تا بر روی این افراد سرمایه‌گذاری بیشتری از نظر قوت، قدرت و رشد صورت بپذیرد.

بانو مجتهده صفاتی با تاکید بر این که تحولات احساسی و زودگذر برای حوزه‌های علمیه سودمند نخواهد بود، ابراز کرد: تحول در حوزه‌های علمیه، نیاز به یک عمق‌نگری ویژه دارد تا بتواند در همه حوزه‌ها به صورت عمیق وارد شود.

وی در ادامه با تاکید براین که طلبه باید خوب درس بخواند و بتواند آموخته‌های خود را کامل ارائه دهد، اظهار داشت: طلبه باید درد زمان و جامعه را بفهمد و براساس آن دردها، به مردم و نیاز جامعه پاسخ دهد و این مهم با یک تحول عمیق در حوزه‌های علمیه میسر می‌شود.

بانو مجتهده صفاتی با بیان این که با سطحی‌نگری و قشری‌نگری نمی‌توان پاسخگوی مسایل و مشکلات جامعه بود، گفت: حوزه‌های علمیه باید در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه زنان به طور جدی و عمیق ورود پیدا کنند تا بتوانند بسیاری از امور موجود را پاسخ دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در این زمینه برخی مراکز تاسیس شده ولی لازم است این مهم در جامعه عملیاتی شود چرا که تنها نگرش جهانی که به صورت سطحی است بر این مساله کفایت نمی‌کند./302/813/ب1

ارسال نظرات