۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۹۲۹۸۴
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

دولت آینده مجری اقتصاد مقاومتی باشد

حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: هر شخصی که در آینده عهده دار قوه مجریه کشور شود باید در جهت تحقق نام سال تلاش کند و مجری اقتصاد مقاومتی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی امروز در اجلاسیه بزرگ ائمه جمعه و اعضای ستادهای نماز جمعه استان سمنان که با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار این استان به میزبانی تالار شهید مطهری شهر سمنان با موضوع تبیین راهبرد اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی واژه ای تاثیرگذار است که رهبر فرزانه انقلاب آن را با دوراندیشی و بصیرت ابداع و به شکل گفتمانی راه‌گشا در ادبیات اقتصادی کشور و جهان مطرح کردند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه گفتمان اقتصاد مقاومتی هنگامی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد که ایشان با بصیرتی کم نظیر دریافتند دشمن میدان مبارزه را به حوزه اقتصاد کشیده است، تصریح کرد: این گفتمان طرح شد تا پادزهری برای مقابله با طرح و دسیسه‌های دشمن برای فلج کردن اقتصاد ایران اسلامی و به زانو در آوردن نظام و ملت بزرگ ما باشد.

وی با اشاره به اینکه باید به مفهوم عمیق اقتصاد مقاومتی برپایه شکل گیری اقتصادی مقاوم در برابر توطئه های دشمنان که همانا اقتصادی جهاد گونه است پی ببریم،  افزود: اگر به درستی درک کنیم که امروز در جنگ اقتصادی هستیم در می یابیم که باید در همه زمینه ها از مجلس و دولت و مردم آماده باشیم، همانا اقتصاد مقاومتی منفعل نیست بلکه سیاست هایی تهاجمی و پویا برای ساختن اقتصادی مستحکم و درون محور است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی سیاست های اقتصاد مقاومتی را خاکریزهای مقاوم در برابر تک و پاتک های اقتصادی دشمنان برشمرد که باید در عمل محقق شود و اضافه کرد: عمل به مبانی این گفتمان راهگشا نیازمند کار و همت مضاعف است، اقتصاد مقاومتی، ریاضتی نیست بلکه به معنای درست و بجا مصرف کردن است.

وی بیان کرد: هر دولتی که در آینده عهده دار قوه مجریه کشور شود باید در جهت تحقق نام سال تلاش کند و مجری اقتصاد مقاومتی باشد، اندیشه والایی در عرصه اقتصاد که نه تنها منفعل نیست بلکه سیاست هایی تهاجمی و پویا در برابر توطئه‌های دشمن است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پایان تأکید کرد: سیاست های اقتصادی باید تنظیم کننده و الگوی سبک زندگی ما باشد./202/977/ب1

ارسال نظرات