۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۹۲۹۸۳
فرهنگ و دولت آینده(۹)

جایگاه دولت اجرای راهبردهای فرهنگی کشور است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان با اشاره به اینکه دولت مجری سیاست های نظام اسلامی است، گفت: اخلاق محوری مهم ترین خواسته از دولت آینده است.
حجت الاسلام جوانمردزاده

حجت‌الاسلام عبدالباری جوانمردزاده، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه مبنای فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی در زمینه ترویج فرهنگ عمومی از دین، قانون اساسی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بهره می برد و ترویج ارزش های اسلامی و نمادهای دینی در جامعه به ویژه «اخلاق اسلامی و روابط اجتماعی» در ادارات و نهادهای دولتی از سوی دولت آینده مدنظر قرار بگیرد.

دولت مجری سیاست های کلان نظام اسلامی است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان با بیان اینکه ارزش های دفاع مقدس دربرگیرنده ایثار و شهادت باید مورد توجه دولت پیش رو قرار گیرد، ابراز داشت: تحریم های دشمنان انقلاب اسلامی پایانی ندارد و دولت آینده باید سبب شود تا ارزش های اسلامی و دفاع مقدس، اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی در حوزه توزیع، تولید و مصرف نمود پیدا کند تا با مدیریت تحریم ها شاهد بی اثری آنها باشیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه براساس قانون اساسی دولت مجری سیاست های کلان نظام اسلامی است، عنوان کرد: دولت ایده پرداز و نظریه پرداز نیست؛ بلکه مجری طرح های فرهنگی و راهبردهای فرهنگی نظام اسلامی است؛ هر چند که ابتکاراتی را در اجرا به خرج دهد.

اخلاق محوری مهم ترین خواسته از دولت آینده است

حجت الاسلام جوانمردزاده گفت: ظهور معضلات و ناهنجاری های کنونی به دلیل عدم اجرای سیاست های کلی وضع شده است و دولت آینده نخست مجری مباحث فرهنگی باشد.

وی اخلاقیات را زیرساخت مسائل اقتصادی عنوان کرد و افزود: گرفتن فرهنگ ایثار، صبر، مسؤولیت و دلسوزی مانع از تحقق اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف و توزیع و تولید است و از این لحاظ شاهد هستیم که حوزه اخلاق در زمینه های مختلف چنبره عظیمی دارد.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان اخلاق محوری را مهم ترین ویژگی و خواسته از دولت آینده برشمرد و تصریح کرد: دولت آینده در رأس فعالیت های فرهنگی، اخلاق را مبنا قرار دهد./9456/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات