۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۹۲۵۲۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تقویت زیرساختها دغدغه مهم حوزه های علمیه است

نماینده ولی فقیه در لرستان تقویت زیرساختها را نیاز حوزه های علمیه دانست و گفت: برای ارتقاء و رشد کمی و کیفی مدارس علمیه باید زیرساختها تقویت شود.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، شب گذشته در نشست شورای حوزه های علمیه لرستان که با حضور آیت الله سید محمد غروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: تقویت زیرساختها در حوزه مهم ترین خواسته برای رشد این نهاد است.

وی با اشاره به فعالیت حوزه های علمیه برادران و خواهران در استان لرستان، افزود: با تقویت زیرساختها و برطرف سازی مشکلات در حوزه باید از این ظرفیت و امکانات استفاده کرد و با جدیت و تلاش طلابی پرورش یابد که بتوانند پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان ابراز امیدواری کرد که با تقویت زیرساختها در حوزه های علمیه شاهد رشد روزافزون این مکان مقدس و جذب حداکثری جوانان در مدارس علمیه باشیم.

وی با تأکید بر اینکه توجه به کیفیت آموزش در مدارس علمیه باید در اولویت کادر علمی آموزشی حوزه قرار گیرد، بیان داشت: گسترش زیرساختهای آموزشی و پژوهشی در مدارس علمیه در دستور کار شورا و مدیریت حوزه استان قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه رسالت حوزویان ادامه رسالت انبیاء، اولیای الهی و پیامبر گرامی اسلام(ص) است، خاطرنشان کرد: علما و روحانیان در جامعه وظیفه آگاهی بخشی و نهادینه کردن سیره اهل بیت(ع) را بر دوش دارند و در این راستا باید طلابی توانمند تربیت شوند.

حوزه پرچمدار اشاعه فرهنگ دینی است

نماینده ولی فقیه در لرستان حوزه های علمیه را پرچمدار اشاعه فرهنگ دینی در جامعه دانست و عنوان کرد: توسعه و تقویت زیرساختها و پرورش طلبه متخصص و کارآمد در راستای تبیین و ترویج فرهنگ دینی و انجام رسالت این قشر نقش آفرین است.

وی جذب نیروی کارآمد و تأمین کادر علمی آموزشی قوی را از جمله مواردی دانست که در تقویت و توسعه بنیه علمی طلاب مؤثر است و گفت: این مهم همواره باید مورد توجه کادر حوزه قرار گیرد./9459/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات