۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۹۲۵۰۷
امام جمعه بابلکنار:

زندگی اشرافی مسؤولان با روح انقلاب ناسازگار است

امام جمعه بابلکنار با توصیه به مسؤولان برای تطبیق زندگی خود با عامه مردم،گفت: مسؤولان در نظام اسلامی باید هم سطح مردم عادی زندگی کنند، زیرا زندگی اشرافی و تجملی با روح انقلاب اسلامی ناسازگار است.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکتار امشب در جمع حلقات صالحین بسیج در شهر مرزیکلا با اشاره به این مطلب که خدمت در نظام اسلامی عبادت محسوب می شود، گفت: اگر خدمت در نظام اسلامی خالصانه و صادقانه در جهت کسب رضای الهی باشد، در زمره بالاترین عبادت ها قرار می گیرد و مسؤولان باید قدردان این فرصت ارزشمند باشند.

وی افزود: از دیدگاه اسلام و بر اساس آیات و روایت خدمت صادقانه برای مردم از انجام هزاران حج بالاتر و برتر است.

استاد حوزه علمیه خدمت جهادی در دوران دفاع مقدس را یکی از نمونه های برجسته و الگوهای شایسته در حوزه مسؤولیت عنوان کرد و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس کشور دچار کمبود در زمینه های مختلف مادی و به ویژه در سلاح و تجهیزات نظامی بود اما حضور فعال مردم در صحنه و داشته های معنوی ملت در کنار مدیریت جهادی مسؤولان، نقطه عطفی را در تاریخ کشور رقم زد.

وی با اشاره به مشکلات امروز مردم از جمله بیکاری و مشکلات فرهنگی، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات امروز ما ناشی از سوء تدبیر و مدیریت غلط و ناصحیح برخی از مسؤولان است که از زندگی عامه مردم فاصله گرفته اند.

حجت الاسلام بابائیان ادامه داد: اگر مسؤولان در کنار مردم نباشد و مشکلات آن ها را درک نکنند، از سوی آنها کنار زده می شوند.

وی وضعیت اقتصادی کشور را ناشی از سوء تدبیر به ویژه عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: مسؤولی که تصور می کند ملت ایران توانمندی لازم برای تولید کالا و تامین مایحتاج خود بر اساس الگوی معین شده اقتصاد مقاومتی را ندارد، باید جای خود را به مدیران لایق با انگیزه بدهد.

نماینده سابق ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با انتقاد شدید نسبت به رییس جمهور درباره انکار وعده صد روزه حل مشکلات در کشور، تأکید کرد: حتی اگر  امروز پس از گذشت چهار سال مدعی هستید که وعده صد روزه برای حل مشکلات کشور را ندادید، آیا چهار سال زمان برای تحقق آن وعده های صد روزه کافی نبود؟

وی افزود: دروغ گویی مسؤولان در نظام اسلامی موجب اشاعه محرمات الهی می شود و بی توجهی مردم نسبت به محرمات الهی را فراهم می کند.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که با زمینه سازی برای اشتغال و توجه به تولید داخلی، موانع تولید رفع می شود، گفت: واردات بی رویه محصولات، قاچاق کالا و عدم توجه به تولید کننده داخلی  وضعیتی بحرانی را با تعطیلی کارخانه های مختلف در کشور فراهم کرده است.

وی با بیان این مطلب که بر اساس نص صریح قرآن سعادت و شقاوت یک ملت در دنیا و آخرت در دست حاکمان است، خاطرنشان کرد: مسؤولی که نمی تواند دنیای مردم جامعه اسلامی را درست کند، دست کم برای توجیه ناکارآمدی خود آخرت آنها را با حرف های شبهه انگیز خراب نسازد.

امام جمعه بابلکنار افزود: مسؤولان در صورتی می توانند موفقیت خود را تضمنین کنند که گفتار  و عمل آنها در راستای مطالبات ولی فقیه باشد.

وی با توصیه به مسؤولان برای تطبیق زندگی خود با عامه مردم، گفت: مسؤولان در نظام اسلامی باید هم سطح مردم زندگی کنند تا مشکلات آنها را درک نمایند، زیرا زندگی اشرافی و تجملی با روح انقلاب اسلامی ناسازگار است./1313/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات