۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۹۲۴۷۳
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران:

افزایش فروش نفت خام در دوران پسابرجام یک موفقیت نیست

خوش چهره گفت: کاهش فروش نفت خام به صورت ناگهانی محقق نمی شود اما حداقل نباید افزایش فروش نفت خام در دوران پسابرجام را نوعی موفقیت قلمداد کرد.
محمد خوش چهره کارشناس مسائل اقتصادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد خوش چهره، نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست دانشجویی بررسی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در مسجد حضرت زهرا(س) این دانشگاه برگزار شد، با انتقاد از نگاه سیاسی برخی جریان ها به انتخابات و تأکید بر لزوم توجه به مسائل اقتصادی، اظهار کرد: متأسفانه برخی جریان ها انتخابات را فرصتی برای تسویه حساب سیاسی می بینند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: متأسفانه گاهی در انتخابات روش های مذمومی برای کسب آرا به کار گرفته می شود و در دوره های اخیر جریان ها به سوی اثبات خودشان و نفی دیگران پیش رفته اند. در حالی که انتخابات فضایی است که ابعاد گوناگونی دارد و مسائل اقتصادی جزو آن هاست؛ در فرمایشات سال های اخیر رهبر معظم انقلاب می توان اهمیت بعد اقتصادی آن را درک کرد.

وی در تبیین علت تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب بر لزوم حل مشکلات اقتصادی مردم، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب جهت گیری های تصمیمات مدیران را مشخص کرده و اولویت ها را در راه رسیدن به اهداف ملی تعیین می کنند.

خوش چهره تأکید کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب روی مسأله اقتصاد به این معنا نیست که ایشان زیربنای مدیریت در کشور را مسأله اقتصاد می دانند؛ بلکه این نشانه اهمیت مسائل اقتصادی است و از همین رو ایشان به عنوان یک تاکتیک، توجه به مسائل اقتصادی را در شعار هر سال اعلام می کنند.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس، با اشاره به نامگذاری سال 96 به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، افزایش بیکاری را آتش زیر خاکستری دانست که نوعی تهدید امنیتی محسوب می شود و تصریح کرد: بعد از نامگذاری سال در راستای حمایت از اشتغال، مسؤولان باید راه را ادامه بدهند که متأسفانه در این مسیر با کاستی روبرو هستیم.

وی با بیان این که اقتصاد ایران یک اقتصاد شکننده است، افزود: به محض تغییر قیمت نفت و یا تحریم های اقتصادی، برنامه های دولت در حوزه های مختلف دچار تحول می شود و این به معنای شکنندگی اقتصاد ماست. محور و هویت مسائل اقتصادی، تولید ملی است و درآمد هر کشوری وابسته به این مقوله است.

خوش چهره خاطرنشان کرد: این که رهبر معظم انقلاب روی مسأله «اقتصاد مقاومتی» تأکید می کنند به دلیل شکننده بودن وضعیت اقتصادی فعلی کشور است که برای مقاوم سازی آن باید وابستگی اقتصاد به فروش نفت خام را کاهش داد. البته این مسأله به صورت ناگهانی محقق نمی شود اما حداقل نباید افزایش فروش نفت خام در دوران پسابرجام را نوعی موفقیت قلمداد کرد./820/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات