۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۹۲۴۳۱
حجت الاسلام داداش زاده خبر داد؛

فعالیت ۲ هزار مداح در آذربایجان غربی

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در آذربایجان‌غربی دو هزار مداح وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۲۵۸ نفر در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده اند.
استاندار آذربایجان غربی حجت الاسلام داداش زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام محمد دادش‌زاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان، مداحان و شعرای آئینی آذربایجان‌غربی که در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی با هدف تجلیل از پیشکسوتان و آشنایی با بایدها و نبایدهای مداحی برای نخستین بار در استان این مراسم برگزار می‌شود

وی افزود: در آذربایجان‌غربی دو هزار مداح وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۲۵۸ نفر در سامانه طوبی که در راستای سامان‌دهی مسائل دینی در اردیبهشت ماه ۹۴ راه‌اندازی شد، ثبت‌نام کرده اند.

حجت الاسلام داداش زاده خاطرنشان کرد: در این سامانه، چهار کانون انجمن‌های اسلامی، کانون فرهنگی و تبلیغی، هیأت‌های مذهبی و کانون مداحان و شعرای آئینی برای شناسانده شدن در کشور و بررسی مشکلات و اقدامات این کانون‌ها ساماندهی شدند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در انجمن‌های اسلامی رتبه هفت، کانون فرهنگی و تبلیغی رتبه چهار، هیأت‌های مذهبی رتبه سه و کانون مداحان رتبه دو یا عالی را در سطح کشور به دست آوردیم.

مداحان برای جلب مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات تبلیغ کنند

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: آذربایجان‌غربی برای مشارکت در بازسازی عتبات عالیات متعهد شده است ۹ میلیارد تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات بپردازد و این میزان نیز در بین تمام شهرستان‌های استان تقسیم شده است.

وی با اشاره به پایین بودن سهم استان در بازسازی عتبات عالیات، افزود: برای ترویج مردم مبنی بر مشارکت در این امر نیازمند مبلغ و مروج هستیم و مداحان بهترین گزینه برای این کار هستند.

سعادت ادامه داد: کمک به بازسازی عتبات عالیات از جمله حسنات ماندگار است که بعد از مرگ انسان نیز، آثارش در نامه عمل او ثبت می‌شود و مداحان می‌توانند با تشویق مردم خود نیز از این ثواب الهی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به جایگاه مراسم عزاداری امام حسین(ع) در بین مردم، خاطرنشان کرد: تشکیلات امام حسین(ع) تشکیلات گسترده و بزرگی است و همه با ارادت و نیت قلبی به دنبال خدمت به ایشان هستند.

سعادت تصریح کرد: مداحان و شاعران مذهبی به عنوان مبلغان و افرادی که در بین مردم دارای جایگاه خاصی هستند در عزاداری های حسینی نقش بزرگ و بسزایی دارند.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مداح با صدای خویش مردم را به سوی اهل‌بیت(ع) هدایت می‌کند و شاعر با سرودن شعر مردم را با فضائل اهل‌بیت(ع) آشنا می‌کند  و اگر شعر از دل بیرون بیاید مانند شعر «علی ای همای رحمت» شهریار در ملکوت اعلی نیز خوانده می‌شود.

وی گفت: زبان هنر همیشه ماندگار است و چه بهتر که این هنر در مسیر شناساندن عظمت و بزرگی اهل‌بیت(ع) استفاده شود و آنگاه این هنر ماندگار دارای ثواب اخروی نیز خواهد بود.

در پایان این مراسم از ۶۰ نفر از مداحان پیسکسوت و خانواده آنان با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد./۲۰۲/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات