۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۹۲۲۸۷

بررسی تازه ترین رصد از فعالیت عرفان‌های کاذب در کشور

مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی در گزارشی از ترویج پنهان عرفان های کاذب در کشور خبر داد.
حجت الاسلام حسین عرب کتاب آفتاب و سایه ها، نگرشی بر جنبش های نوظهور معنویت گرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین عرب، مدیر عالم مؤسسه بهداشت معنوی، در هشتمین نشست عرفان های نو ظهور که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، به گزارشی از رصد جریان های معنویت کاذب در کشور پرداخت.

وی به انتشار کتابی با عنوان «تعابیر الهی و حد یوگا» از امید رضا امینی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: انتشار این کتاب که تا حدی به تطهیر یوگا از ترویج معنویت در جامعه پرداخته است از کسی که تا کنون چندین کتاب در راستای ترویج یوگا و معنویت هندوییسم نوشته است نشان می دهد که مقابله ما با این جریان معنوی اثر گذار بوده است.

کارشناس عرفان های کاذب با بیان این که اخیرا فردی به نام کاشی آزاد ورزش باستانی را تحت عنوان یوگای پارسی در آمریکا ترویج می کند، اظهار داشت: این افراد ابعاد معنوی در ورزش باستانی را با مباحث معنوی یوگا مخلوط کرده اند و در حقیقت ورزش باستانی را به نفع یوگا مصادره می کنند.

وی در ادامه به فعالیت های معنوی و عرفانی افسانه بایگان در کشور اشاره کرد و گفت: افسانه بایگان بعد از حرکت های معنوی که شروع کرد مانند پیاده روی اربعین مصاحبه هایی را در تلویزیون داشت که مباحث معنوی و عرفانی را بیان می کرد و اخیرا هم یک مرکز خیریه با نام کانون محبت تأسیس کرده است و شعارش این است که محبت همان خداست و خداوند در محبت متجلی است.

حجت الاسلام عرب اشاره ای هم به فعالیت سید محمد حسینی مجری سابق صدا و سیما که اکنون در برنامه ری استارت مباحث عرفانی و معنوی را دنبال می کند کرد و گفت: حسینی به شدت از مباحث وحدت وجود حمایت می کند و صوفی گری و عرفان حلقه را به شدت مورد حمایت قرار داده است.

وی با بیان این که جریان تفکر نوین در کشورهای عرب زبان هم به شدت دنبال می شود و تمام جهان اسلام را هدف قرار داده است، اظهار داشت: در کشورهای مصر، عربستان و عراق سمینارهای موقیت و قانون جذب مانند ایران برگزار می شود و این نوع مباحث را ترویج می کنند.

مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی همچنین به پخش برخی از برنامه های کارتونی در شبکه پویا اشاره کرد و افزود: کارتن خانواده تراپ که از شبکه پویا پخش می شود در حقیقت ترویج رهبانیت مسیحی است و برگرفته از داستان یک راهبه واقعی است و صدا و سیما باید به این مباحث بیشتر توجه کند./843/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات