۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۹۲۱۷۱
امام جمعه گتوند:

تعدد نامزدهای ریاست جمهوری، تمسخر مقام اجرایی و مایه سرافکندگی است

امام جمعه گتوند با بیان اینکه تعدد نامزدهای ریاست جمهوری تمسخر مقام اجرایی کشور است، گفت: چنین اقدامی سبب تمسخر چنین مقامی و مایه سرافکندگی نظام اسلامی در جامعه بین الملل خواهد بود.
انتخابات

حجت الاسلام علی پاپی زاده شاه آبادی، امام جمعه گتوند، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نامنویسی بی شمار متقاضیان ریاست جمهوری اظهار داشت: این تعداد نشان دهنده توجه و عنایت به دموکراسی در انتخابات کشور است اما نامنویسی افرادی که فاقد حداقل شرایط هستند تمسخر مقام ریاست جمهوری است؛ چرا که تداعی کننده عملکرد ضعیف رییس جمهوری و پایین آمدن شأن چنین مقامی به شمار می آید.

امام جمعه گتوند گفت: حضور مدعیان مقام ریاست جمهوری با کمترین شرایط حداقلی تعجب آور است و باید از رؤسای جمهور پرسید چه اقداماتی را انجام دادند که افراد عادی و بی تخصص ادعای حضور در کرسی ریاست جمهوری را مطرح می کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی گتوند عنوان داشت: فاصله گیری از آداب و سُنن اسلامی و اقبال از فرهنگ و اخلاق غرب «کلید به دست گرفتن و رنگ تعیین کردن» سبب می شود تا افرادی با چهره ها، ژست ها و لباس ها و اخلاق مغایر با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی نامنویسی کنند.

حجت الاسلام شاه آبادی هجوم برای نامنویسی را عکس العملی در برابر اقدامات صورت گرفته رؤسای جمهور خاطرنشان کرد و افزود: عدم نشان دادن متانت در گفتار و عمل مقام نخست اجرایی کشور سبب شد تا افرادی بی شماری خود را لایق و واجد شرایط احزار مقام ریاست جمهوری بدانند.

وی ضعف قانونی را دلیل دیگر چنین اقبالی بیان کرد و اظهار داشت: چرا قانون باید در زمینه تصدی مقام ریاست جمهوری بی حساب و کتاب باشد که اجاز نامنویسی به همگان را بدهد؛ از این رو محدودیت سنی، مدرک و تخصص باید شرط شود و عدم قانونگذاری، تمسخر چنین مقامی و مایه سرافکندگی نظام اسلامی در جامعه بین الملل خواهد بود.

امام جمعه گتوند ادامه داد: قانونگذاران با کسب تکلیف از رهبر معظم انقلاب، قوانین نامنویسی برای ریاست جمهوری را تغییر دهند؛ هر چند که رهبری در این زمینه نیز تذکراتی خطاب به مسؤولان بیان کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی گتوند داشتن توان مدیریتی بالا برای سکانداری مقام اجرایی را از ویژگی های مهم رجال سیاسی عنوان کرد و گفت: نهادهای سیاسی و مذهبی افرادی را برای ریاست جمهوری معرفی کنند که برخوردار از شرایط سیاسی و مذهبی باشند تا با چنین اقدامی هر کسی ادعای ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری را نداشته باشد.

حجت الاسلام شاه آبادی نگاه کلی به مصلحت نظام اسلامی و عدم دخیل ساختن دیدگاه های سیاسی و حزبی را در نظارت بر صلاحیت نامزدها خواستار و بیان داشت: رد صلاحیت افراد فاقد لیاقت ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان باید صورت گیرد؛ از این رو از مصلحت سنجی های بی جا که نظام اسلامی را با هزینه های سرسام آوری روبه رو خواهد کرد، پرهیز کند./9456/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات