۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۹۲۱۵۴

رییس جمهور فردا به آذربایجان‌شرقی سفر می کند

اعلام برنامه سفر حجت الاسلام والمسلمین روحانی به استان، دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی با رییس بنیاد مستضعفان، رد صلاحیت ۵۳۷ نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی و درخشش هنرمند مراغه ای در جشنواره ملی خوشنویسی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور برای بازدید از مناطق سیل زده شهرستان های عجب شیر و آذرشهر فردا 30 فروردین به استان آذربایجان شرقی سفر می‌کند.

سیل در مناطق آذربایجان که 25 فروردین در آذربایجان‌رخ داد و سفر رئیس جمهوری به عسلویه و برنامه‌های دیگر موجب انتقادات برخی نمایندگان، تشکل های دانشجویی و در فضای مجازی شد.

دیدار استاندار با رییس بنیاد مستضعفان
اسماعیل جبارزاده در دیدار با رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه حادثه سیل روستای چنار در بازه زمانی 10 دقیقه با بارندگی، وقوع سیل و قطع شدن بارندگی اتفاق افتاده است، افزود: جاری شدن سیل در این روستا موجب تخریب  12 خانه و جان باختن ساکنان خانه‌ها شده و همچنین چند خانه دیگر نیز آسیب‌دیده‌اند، درمجموع 20 نفر از اهالی روستا طی این حادثه جان باخته و 30 خانه تخریب و آسیب‌دیده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شدت حادثه در روستای چنار به حدی بوده که از یک خانواده 7 نفری یک نفر جوان باقی‌مانده است، اضافه کرد: در راستای بازسازی و کاستن آلام حادثه دیدگان، تمام تلاشمان را خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در راستای جابجایی خانه‌های تخریب‌شده و آسیب‌دیده از سیل، زمین جایگزین از اراضی ملی اختصاص یافته و ان‌شاءالله بازسازی خانه‌های روستای چنار را قبل از آغاز فصل سرما تمام می‌کنیم.

محمد سعیدی کیا، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مردم آذربایجان شرقی، گفت: بنیاد مستضعفان در راستای تسریع در بازسازی مناطق سیل زده علی‌الخصوص روستای چنار شهرستان عجب‌شیر، آماده همکاری و ارایه کمک ها برای بازسازی خانه ها است.

رد صلاحیت 537 نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی در آذربایجان شرقی
سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: از مجموع داوطلبان ثبت نام شده برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان، تاکنون ۱۵۲ نفر انصراف، ۵۳۷ نفر در هیات اجرایی رد صلاحیت شده و ۴۹ نفر استعفا دادند.

وی گفت: ۱۵۲ نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا قبل از بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی انصراف خود را اعلام و ۴۹ نفر از داوطلبان نیز پس از تایید صلاحیت ها استعفا داده اند. صلاحیت ۱۳ هزار و ۳۱۲ نفر از داوطلبان در هیات های اجرایی تایید و صلاحیت ۱۳ هزار و ۲۶۳ نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی در هیات نظارت در حال بررسی است.

شبستری گفت: در شهرستان تبریز یک هزار و ۱۷۱ نفر برای شرکت در شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند که از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر مرد و ۱۳۶ نفر زن می باشد.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد: از مجموع داوطلبان شهرستان تبریز ۲۱ نفر انصراف، یک هزار و ۵۴ نفر تایید صلاحیت شده، ۹۶ نفر رد صلاحیت و یک نفر نیز استعفا داده است.

درخشش هنرمند مراغه ای در جشنواره ملی خوشنویسی 
همزمان با برگزاری اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی «محمد رسول الله» در یزد، در رشته شکسته نستعلیق بهادر پگاه از قزوین، امیر دانش مراغی از آذربایجان شرقی، غلامعلی گوران از مازندران و ذبیح الله مولویی مهر از البرز رتبه های برتر را کسب کردند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است، ثبت نام و دریافت تصویر آثار علاقه مندان به شرکت در جشنواره ملی خوشنویسی محمد رسول الله (ص) از مهر تا دی ماه سال گذشته انجام و در نهایت ٣٠٥ اثر دریافت شد و پس از آن با داوری اولیه، اصل ٢١٣ اثر راه یافته به بخش نمایشگاه در بهمن ماه دریافت و با انجام داوری نهایی ١٧ اثر برگزیده شد./935/۳۰۳/ب2

 

ارسال نظرات