۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۴۹۲۰۴۸
امام جمعه اردبیل:

اولین نقش عالم مرزبانی و مرزداری از مفاهیم دین است

امام جمعه اردبیل با اشاره به تأثیر و نقش علما در جامعه، گفت: اولین نقش عالم مرزبانی و مرزداری از مفاهیم دین است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت آیت الله مروج، امام جمعه فقید اردبیل در مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی آیت الله مروج، با اشاره به نقش علما در جامعه، گفت: جامعه ای که بزرگان و تاریخش را فراموش کند آینده روشنی نخواهد داشت چرا که آینده بر بر روی زحمات گذشتگان بنا می شود.

وی افزود: یکی از نشانه های رشد و بلوغ جامعه این است که بزرگان خود را بشناسد و احترام بگذارد چرا که احترام و تجلیل از بزرگان و علما تجلیل از ادب، اخلاق و علم است.

آیت الله عاملی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید؛ وذکّر، وذکّر یعنی بزرگداشت، خداوند در قرآن قاعده کلی را برای ما بیان فرموده ولی جزئیات را مشخص نکرده، بزرگداشت می تواند برگزاری چنین مجلسی باشد، می تواند چاپ آثار علما باشد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قدردانی و معرفی علما در جامعه و به ویژه برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است چرا که علما همواره در جهت رشد و ترقی جامعه قدم برداشته اند.

وی با اشاره به تأثیر و نقش علما در جامعه، اظهار داشت: اولین نقش عالم مرزبانی و مرزداری از مفاهیم دین است.

آیت الله عاملی اظهار داشت: مقابله و روشنگری با خرافاتی که به نام دین و بر علیه دین و اسلام وجود دارد از دیگر وظایف علما در جامعه است./937/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات