۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۹۱۴۴۱
نویسنده و پژوهشگر حوزوی مطرح کرد:

ترسیم ویژگی‌های عصر ظهور در کتاب «تمنا»

رضا مصطفوی، نویسنده کتاب تمنا، گفت: در این اثر در پی آن بوده‌ام که اثبات کنم جامعه‌ جهانی امروز، منتظر نظامی نو، کم‌نقص، آرامش‌آفرین و زندگی‌ساز است.
کتاب «تمنا؛ آینده شناسی عصر جهانی» مصطفوی

رضا مصطفوی، نویسنده و پژوهشگر حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از تدوین و نگارش کتاب جدید خویش با عنوان کتاب «تمنا؛ آینده شناسی عصر جهانی» خبر داد و گفت: این روزها مشغول تکمیل تحقیقاتم درباره‌  دنیای عصر امامت هستم و  حاصل این کار تدوین کتابی با عنوان «تمنا» است.

مؤلف «التیام؛ فرجام شناسی تاریخ»  با بیان اینکه کتاب تمنا،  آینده عصر ظهور را به تصویر می‌کشد، ابراز کرد:  در کتاب تمنا  سعی شده که  چالشی در ذهن مخاطبش ایجاد شود که تصورهای غلط شیعیان از روزهای اولیه‌ عصر ظهور را اصلاح کند و با تلنگری سنگین به او نشان دهد که روزهای آخرین عصر غیبت و اولینِ عصر ظهور، ماه‌های دشواری است و اگر نگوییم نخستین خاکریز علیه قیام حضرت حجت(عج) در میان شیعیان زده خواهد شد، دست‌کم یکی از خاکریزهای صعب‌العبور، در بین خود شیعیان خواهد بود.

مصطفوی به توصیف ویژگی‌های یاران امام زمان در عصر ظهور پرداخت و افزود: برخی روایات نیز خبر از ایمان فوج‌فوج مسیحیان به حضرت ولی‌عصر(عج) می‌دهند و بسیاری روایات گزارش از ایستادگی شیعیان در برابر امام داده‌اند؛ همچنین، تاریخ نیز گواهی می‌دهد که ائمه‌ اطهار علیهم السلام یکی از مشکلات صعب‌العلاج پیش‌رو را در بین خود شیعیان می‌دیدند؛ مگر نه آنکه گروه‌های واقفیه، غلات یا خروج برخی سادات فاطمی و علوی، بیشترین زحمات را برای امامان بزرگوار تراشیده‌اند؟!

نگارنده کتاب «گپ و گفت حرفه‌ای» سنت گزینش و غربالی را مهمترین ویژگی عصر ظهور توصیف و بیان کرد: سنت غربال‌گری که یکی از مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین سنتهای الهی غیرقابل تبدیل است، به‌حتم شیعیان را نیز به دست غربال خواهد سپرد و از صافی‌های بسیار عبور خواهد داد تا شیعه‌ صادق و باطنی، از شیعه‌ اسمی و رسمی متمایز و جدا شود.

نویسنده کتاب ««ماه در آینه» در ادامه، درباره هدف از نگارش کتاب تمنا، گفت: در این اثر در پی آن بوده‌ام که اثبات کنم جامعه‌ جهانی امروز، منتظر است؛ منتظر نظامی نو، کم‌نقص، آرامش‌آفرین، زندگی‌ساز؛ این جامعه، دنیا و فرمان‌روایی را تمنّا می‌کند که با تمام چیزهایی که تا کنون تجربه کرده، متفاوت است.

درباره نویسنده:

رضا مصطفوی، نویسنده و محقق حوزوی است که تاکنون آثار «تبار انحراف»، «وب‌گاهشناسی توصیفی»، «اندیشه اسلامی»، «نشانه، روایت‌هایی از معنویت و توسل در تفحص شهدا»، «ماه در آینه»، «گپ و گفت حرفه‌ای»، «التیام؛ فرجام شناسی تاریخ»،  «آوای درد» و « تصحیح تاریح آل امجاد» از وی منتشر شده است.

گفتنی است،  انتشارات عهد مانا به زودی کتاب «تمنا؛ آیندهشناسی عصر جهانی» را منتشر و روانه بازار نشر می‌کند./998/ت ۳۰۲/ش

ارسال نظرات