۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۹۰۹۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

عبودیت عالی‌ترین مقام انسانیت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: انسان اگر بنده پروردگار خود باشد می ‌تواند در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد، اما اگر بنده خلایق الهی شود، راه به بیراهه رفته و انحراف در زندگی را شاهد خواهد بود.
حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌ الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع معتکفان مسجد جامع عجب شیر با تشریح فضائل و مناقب مولای متقیان حضرت علی(ع)، اظهار داشت: 300 آیه در قرآن کریم به‌ صورت مستقیم از فضائل حضرت امیرالمؤمنین(ع) سخن به میان آورده است.

وی با بیان این‌که تفکر و اندیشه بشری از درک فضائل و مراتب کمالات آن امام همام عاجز است، خاطرنشان کرد: اگر خود را شیعه علی(ع) می دانیم باید تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی خود را مطابق رهنمودهای اهل بیت عصمت و طهارت قرار دهیم، تنها در زبان نمی‌توان ادعای شیعه بودن داشت.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه مدال افتخار تمام انبیای الهی و ائمه اطهار علیهم السلام را عبودیت خالصانه به درگاه حضرت حق دانست و تصریح کرد: انسان اگر بنده پروردگار خود باشد می ‌تواند در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد، اما اگر بنده خلایق الهی شود، راه به بیراهه رفته و انحراف در زندگی را شاهد خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی حضور در سنت حسنه اعتکاف را تمرین بندگی و عبودیت عنوان کرد و گفت: خروجی اعتکاف رسیدن به انسانیت و فرصتی طلایی برای سعادت است، معتکفان اگر بتوانند در این 3 روز به انسانیت و حقیقت وجودی خود و خدای خویش نزدیک تر شوند؛ نتیجه مطلوب را گرفته اند.

وی با بیان این‌که آثار و برکات اعتکاف بایستی در سراسر زندگی انسان جاری شود، افزود: اعتکاف به عنوان عبادتی مستقل فرصت خوبی را ایجاد می ‌کند که خود و خدای خود را شناخته و مسیر زندگی را از اغیار پاک کنیم، این‌که سه روز در مسجد بمانیمو پس از پایان اعتکاف همان فرد گذشته باشیم، هیچ فایده ای به حال ما نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که اعتکاف، کلاس فشرده خودسازی است، خاطرنشان کرد: سنت حسنه اعتکاف فرصتی ‌است تا انسان با راز و نیاز و عبادت، به پروردگار خویش نزدیک تر شود و با خلوت ‌گزینی و دوری از علاقه ‌مندی ‌ها و مشغله‌ های روزمره بهتر بتواند حقایق نظام هستی و آفرینش را درک کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه هدف اصلی اعتکاف خودشناسی و خداشناسی است تصریح کرد: اگر خروجی معنوی اعتکاف انسانیت باشد، به نتیجه اصلی و مطلوب رسیده ‌ایم، چراکه اعتکاف انسان را با فلسفه خلقت آشنا کرده و به مقام عبودیت می رساند./935/203/ب2

 

ارسال نظرات