۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۴۹۰۸۴۳
رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل:

آيين معنوي اعتکاف در ۱۸ مسجد آران و بيدگل آغاز شد

رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل گفت: مراسم معنوي اعتکاف در ۱۸ مسجد اين شهرستان آغاز شده است.
حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام سميع الله  سه شنبه شب در حاشيه مراسم اعتكاف در شهرستان آران و بيدگل در مسجد جامع، اعتکاف را يکي از سنت هاي ديني و آيين هاي نبوي دانست و گفت: اين آيين معنوي در ۵ مسجد ويژه برادران و ۵ مسجد ويژه خواهران برگزار مي شود و ۸ مسجد نيز در دو بخش خواهران و برادران ميزبان معتکفين هستند.

وي با اشاره به اينکه امسال براي نخستين بار نام نويسي اعتکاف به صورت رسمي از طريق سامانه اعتکاف استان اصفهان ‹‹akefin.com›› انجام شد، خاطر نشان کرد: کليه رابطان مساجد از طريق صفحه کاربري مسجد وارد اين سامانه شده و اطلاعات کليه معتکفين را در آن ثبت کرده اند.

حجت الاسلام مردان با اشاره به اينکه اعتکاف همچون ساير آيين هاي مذهبي حرکتي خودجوش و مردمي است اظهار داشت: هيچ برنامه اي در مجموعه جامعه اسلامي بدون مديريت امکان پذير نيست و مسؤوليت هماهنگي و نظارت بر اين آيين معنوي بر عهده سازمان تبليغات اسلامي نهاده شده است.

وي افزود: برنامه هاي متنوع فرهنگي، مذهبي و قرآني براي بهره مندي بيشتر از اين آيين معنوي تدارک ديده شده است که اجراي طرح با قرآن در زلال اعتکاف، برپايي خيمه هاي معرفت، برگزاري گفتمان هاي ديني، ختم جمعي قرآن، اصلاح صحت قرائت نماز، قرائت دسته جمعي ادعيه، سخنراني هاي اخلاقي همراه با جلسات پرسش و پاسخگويي به مسائل شرعي از جمله اين برنامه ها است.

مسؤول ستاد اعتکاف شهرستان آران و بيدگل با اشاره به اينکه امسال اين ستاد چندين مسابقه فرهنگي مذهبي را نيز براي معتکفين تدارک ديده است خاطر نشان کرد: در طول ايام اعتکاف، مسابقه قرآني زلال اعتکاف، مسابقه دل نوشته، خاطره و نامه اي به پدر شهيد با عنوان «مهماني من با خدا» در مساجد شهرستان برگزار مي شود.

حجت الاسلام مردان توزيع رايگان دو هزار و سيصد جلد کتاب بال پرواز در بين معتکفين شهرستان آران و بيدگل را از ديگر اقدامات اين ستاد دانست و افزود: اين کتاب به قلم حجت الاسلام سيد‌محمود هاشمي دهسرخي به بيان آيات و روايات پيرامون اعتکاف، توصيه‌هاي مراجع تقلید مربوط به اعتکاف، فلسفه اعتکاف، تعريف، انواع و اقسام اعتکاف و احکام شرعي آن پرداخته است./204/1307/ب1

ارسال نظرات